تامین کرامت و امانتداری طبق تعرفه های شورای رقابت/ بهمن موتور: محصولات را با نازلترین قیمت در بازار عرضه می کنیم.

تامین کرامت و امانتداری طبق تعرفه های شورای رقابت/ بهمن موتور: محصولات را با نازلترین قیمت در بازار عرضه می کنیم.

بهمن موتور اعلام کرد: خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی را به ترتیب به قیمت 935 و 844 میلیون تومان به فروش می رساند و خودروهای خود را با نازلترین قیمت به فروش می رساند. این

پس از ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودروهای مونتاژی و انحصاری شدن این بازار، قیمت واقعی این خودروها کاهش چشمگیری پیدا کرد و ماهیت قیمت های کاذب مونتاژکاران بر همگان روشن شد.

البته شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژ شده را بر حسب قیمت دلاری اسکناس دلاری مرکز مبادلات اردیبهشت امسال (42 هزار تومان) در صورتی که مونتاژکنندگان از صرافی حواله دلاری دریافت کنند که حدودا 38000 تومان واردات قطعات.

در هر صورت قیمت های تابلوی رقابت نشان داد که نصاب ها با بی تدبیری و بدون رعایت حقوق مصرف کننده قیمت محصولات خود را افزایش دادند و برای مردم مشخص شد که نصاب ها در این مدت محصولات خود را گران کرده اند.

به منظور بررسی و شفاف سازی قیمت خودروهای مونتاژ شده در چین به عنوان کشور تولیدکننده و همچنین قیمت این خودروها در کشورهای همسایه، خبرگزاری فارس گزارش های متعددی را با استفاده از منابع بین المللی و قیمت روز این خودروها در کشورهای همسایه تا کنون انجام داده است. تنویر افکار عمومی

در همین راستا، پس از بررسی قیمت دو خودروی تولیدی مادیریم خودرو به عنوان یکی از مونتاژکنندگان در گزارشی که با عنوان (تفاوت یک میلیارد تومانی قیمت تیگو 8 پرو در امارات و بازار ایران) منتشر شده است. بررسی قیمت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی ساخت چین، این امر در چین و کشورهای عربی همسایه در گزارشی با عنوان (تحویل کرامت و وفاداری با نرخ زیر 600 میلیون تومان در چین) انجام شد. این خودروها توسط بهمن موتور در کشورمان مونتاژ می شوند.

این گزارش حاکی است در حالی که خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور چین با قیمت های گزاف بیش از 2 میلیارد تومان در بازار آزاد کشورمان به فروش می رسد، همین خودروها در بازار چین به عنوان کشور تولیدکننده زیر 600 میلیون تومان قیمت دارند.

پس از انتشار این گزارش، بهمن موتور این اطلاعات را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

در ابتدای توضیح بهمن موتور آمده است: قیمت ذکر شده در این مطلب 600 میلیون تومان معادل 13000 دلار است که قیمت جتور مدل X70 می باشد. خودرویی که در چین با گیربکس دستی و البته مشخصات بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسد، در حالی که مدل ارائه‌شده توسط گروه بهمن، Fidelity Prime (Jetour X70S) دارای گیربکس اتوماتیک دوکلاچه (6DCT)، چند رسانه‌ای 12 اینچی است که بر روی آن نصب شده است. داشبورد، نوع شناور)، صندلی های برقی و چرمی برای راننده و سرنشین، 4 ایربگ، چرخ های 20 اینچی، سیستم های ایمنی پیشرفته مانند سنسور خروج از خط (LDW)، سنسور نقطه کور (BSW)، دوربین 360، سنسور باران، مانند همچنین چراغ های جلو فول ال ای دی (Full LED) سنسوری برای باز کردن درب صندوق با پا و سایر امکانات است. قیمت فیدلیتی در چین بدون احتساب هزینه شماره گذاری و بیمه 22000 دلار می باشد و با توجه به متفاوت بودن هزینه شماره گذاری در استان های مختلف چین قیمت این محصول با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق به طور میانگین به 27000 دلار افزایش می یابد.

توضیحات به شرح زیر است: قیمت Fidelity Prime Jetour X70s که فروش خوبی در عربستان دارد در این کشور بیش از 27000 دلار است و قیمت مدل X70 (مدل قبلی x70s با کارکرد کمتر) و ظاهر و تزئینات داخلی متفاوت) در امارات متحده عربی معادل 18000 دلار (بدون احتساب ارزش افزوده، شماره گذاری و هزینه های بیمه) است.

در بخشی دیگر از این توضیحات، بهمن موتور مدعی شده است: به نظر می رسد نمایندگی فارس به سایر هزینه ها مانند بسته بندی قطعات (CKD)، حمل و نقل از کارخانه به بنادر چین، حمل دریایی به بنادر ایران، دستمزد و عوارض گمرک، انبارداری، … THC و غیره، حمل و نقل داخلی کانتینر به کارخانه و بازگشت آن به بنادر، هزینه های تولید، هزینه های سربار، بانکی و مالی، هزینه های توزیع و فروش، توسعه فروش و هزینه های خدمات پس از فروش و غیره. .مالیات بر ارزش افزوده، شماره گذاری و بیمه شخص ثالث خودرو فیدلیتی به مبلغ 75 میلیون تومان است که از مبلغ دریافتی از مشتری کسر و به موسسات مرتبط پرداخت می شود.

بهمن موتور مدعی است آنچه خبرگزاری فارس در مقاله مذکور عنوان می کند قیمت این خودروها در بازار است، ضمن اینکه کارخانه وقار و امانتداری شامل مالیات، ارزش افزوده، بسته بندی قطعات (CKD)، حمل و نقل از کارخانه به بنادر چین، حمل و نقل دریایی به بنادر ایران، عوارض و عوارض گمرکی، انبارداری، THC و غیره، حمل و نقل داخلی کانتینر به کارخانه و بازگشت آن به بنادر، هزینه های تولید، سربار، هزینه های بانکی و مالی، هزینه های توزیع و فروش، فروش هزینه های توسعه و خدمات پس از فروش به ترتیب با قیمت 935 و 844 میلیون تومان به فروش می رسد و وظیفه ای برای کنترل بازار آزاد ندارد و این موضوع بر عهده وزارت حریم خصوصی است. آن را با نازلترین قیمت در بازار عرضه می کند. این

توضیحات بهمن موتور به این شرح است: در متن خبر، فیدلیتی مدل 1402 با قیمتی حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان و دیگنیتی نیز با قیمتی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان معامله می شود. در حالی که گروه بهمن کرامت و فیدلیتی را به ترتیب با قیمت 935 و 844 میلیون تومان به فروش رساند. البته با قیمت کمتری نسبت به کشورهای همسایه مثلا از دیگنیتی با آپشن برابر در امارات معادل 94 هزار درهم یعنی یک میلیارد و 327 میلیون تومان به فروش می رسد.

به گزارش فارس، بهمن موتور اعلام کرد: قیمت خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی شامل مالیات، ارزش افزوده، بسته بندی قطعات (CKD)، حمل از کارخانه به بنادر چین، حمل دریایی به بنادر ایران، عوارض قانونی و گمرکی، انبار دری، THC، حمل و نقل داخلی کانتینر به کارخانه و بازگشت آن به بنادر، هزینه های تولید، هزینه های سربار، هزینه های بانکی و مالی، هزینه های توزیع و فروش، هزینه های توسعه فروش و خدمات پس از فروش محاسبه شد. در گزارش خبرگزاری فارس قیمت مصرف کننده این خودروها در کشورهای عربی مانند مصر و کویت و همچنین پاکستان بررسی شده است و قطعاً این کشورها با تمام این هزینه های واردات دیگنیتی و فیدلیتی مواجه هستند.

همچنین خبرگزاری فارس در گزارش خود با رعایت صداقت و انصاف سعی کرد قیمت بازار را از قیمت مونتاژکاران جدا کند.

* نصاب‌کنندگان باید به نرخ‌های تخته مسابقه پایبند باشند

اما خبرگزاری فارس، اگرچه از بهمن موتور به دلیل اعلام پایبندی به تعرفه های شورای رقابت در عرضه محصولات خود قدردانی می کند، اما لازم می بیند که برای مقابله با نوسانات و التهابات بازار خودرو، سایر موارد را ضروری می داند. مونتاژکاران برای پرهیز از تخلفات و تخلفات.با افزایش و عدول از قیمت های هیئت رقابت، با رعایت حقوق مصرف کنندگان به حقوق خود قانع شوند و با اعلام قیمت های فراتر از مصوبه، بازار خودروی کشورمان را ملتهب و بر هم بزنند. هیئت مسابقه

دیدگاهتان را بنویسید