احتمال ریزش ساختمان های تاریخی تفت / مردم باید از مناطق پرخطر دوری کنند


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886776

فرماندار تفت دشیری گفت: این احتمال وجود دارد که برخی بناها از جمله بناهای تاریخی علیرغم میزان آبی که وارد آنها شده است، هر لحظه ریزش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهیری در گفتگو با یزدرسا اظهار داشت: با وجود حجم سیلاب و بارندگی های رخ داده به روستاهای تفت، بافت تاریخی، بافت غیر تاریخی، راه های ارتباطی و … خسارت وارد شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهروندان از تردد و اقامت در حومه تفت و مناطق پرخطر خودداری کنند، افزود: سیل با وجود اینکه با مشکل جانی مواجه نبوده ایم، خسارات مالی زیادی به بار آورده است و مردم باید از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چرا که این موضوع باعث شده است. تنها مانع فعالیت است.

فرماندار تفت با بیان اینکه قرار گرفتن مردم در کنار مخازن و سدها بسیار خطرناک است، تصریح کرد: برخی بناها از جمله بناهای تاریخی ممکن است در جریان سیل فرو نریخته باشند، اما با وجود حجم آبی که وارد آنها شده است، احتمال ریزش آن ها در حین سیل وجود دارد. در هر لحظه باید از بازدید از این مکان ها خودداری کنید.

دزیری گفت: تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی، نیروهای بسیج، سپاه، نیروهای امدادی، گروه های جهادی و… در حال کار هستند و اقدامات لازم را انجام داده اند تا با وجود حجم بالای آب کمترین خسارت را متحمل شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید