محور خراز به دلیل سیلاب/ریزش کوه و ریزش ریزش زیاد مسدود شد


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886067

یدالله جهانتاب گفت: سیل به همراه گل و لای در چند نقطه محور خراز را مسدود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یدالله جهانتاب در گفت و گو با بلاگ گفت: سیل به همراه گل و لای در چند نقطه محور خراز را مسدود کرده است.

وی با اشاره به مسدود شدن محور خراز تا اطلاع ثانوی افزود: ماموران اداره راهداری مشغول بازگشایی مسیر هستند.

رئیس پلیس راه مازندران، محور کندوان را بارانی و لغزنده دانست و افزود: همچنین ارتفاعات گدوک سوادکو و کیاسر نیز مه آلود و با کاهش دید همراه است.

جهانتاب نسبت به احتمال رانش زمین و رانش زمین در کوه های شمال هشدار داد و توجه به توصیه ها و هشدارها و پرهیز از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی مازندران را ضروری دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین به مسدود شدن محور خراز به دلیل آبگرفتگی در محدوده بایجان به وانا اشاره کرد و گفت: تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

حسن جهانیان از جاری شدن سیل و ریزش کوه با ریزش بسیار زیاد در محور بایجان به وانا (جاده برگشت) خبر داد و افزود: سارقان این استان تمام توان خود را برای بازگشایی و پاکسازی محور به کار می گیرند. .

وی افزود: در پی سیل و بارندگی اخیر، محور خراز (بخش راه و ابنیه فنی) تخریب شد و بلافاصله پس از این حادثه تیم های راهداری با استفاده از انواع خودروهای جاده ای به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر مشغول به کار هستند. تعمیر، مرمت و بازگشایی مجدداً محور ذکر شده است.

وی ادامه داد: نفوذ آب های سطحی به لایه های سنگ و خاک باعث رانش زمین، ریزش سنگ و ریزش سنگ از دامنه کوه شده که آسیبی به کاربران جاده ای وارد نکرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران خاطرنشان کرد: جاده هراز مهم ترین و کوتاه ترین راه ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده شروع و به پایان می رسد. شهر عامل در بیشترین نقطه شمالی آن.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استانمان، در طول سال شاهد حوادث متعددی مربوط به ریزش و فرونشست جاده در مناطق کوهستانی هستیم که کار و فعالیت مسافران را با مشکل مواجه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید