چندین روستا در امتداد تالاب جازموریان توسط سیلاب / خرابه های رودخانه احاطه شده اند و سیلاب ها در مناطق سیل زده تعمیر شده اند.

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801197

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت؛

مجید ساعدی گفت: چندین روستا در حاشیه تالاب جازموریان گرفتار شده و مشکلاتی برای آنها وجود دارد که امداد رسانی می کنیم. ما شروع به مالیدن، تقویت و محصور کردن رودخانه هایی که مشکل داشتند، کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ساعدی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به وقوع سیلاب در جنوب استان کرمان گفت: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان کرمان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده ایم؛ و پل ها و همچنین آواربرداری، استحکامات بخشی را انجام داده ایم. و رودخانه هایی را محصور کرد که در سختی بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه تعمیر سدهای تخریب شده با سایر اقدامات انجام شده است، گفت: و شبکه های برق.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم جریان آب و رواناب بسیار زیاد است; دسترسی به برخی از روستاهای جاده خاکی، مناطق صعب العبور کوهستانی و باتلاق های اطراف جازموریان که از رودخانه عبور می کنند سخت است که امیدواریم با از بین رفتن سیلاب بتوانیم راه ها را بازگشایی کنیم.

ساعدی گفت: در برخی از روستاهایی که منازل مردم دچار آبگرفتگی شد، در حسینیه ها و مدارس اسکان داده شدند و از سوی هلال احمر بین آنها پتو، وسایل گرمایشی و مواد غذایی توزیع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کلی پایدار است و چنین اضطراری نداریم، گفت: چندین روستا در حاشیه تالاب جازموریان گرفتار شده اند و مشکلاتی برای آنها وجود دارد که در حال تامین آن هستیم. از تسکین

وی در خصوص تقویت سدهای آبگرفته در شهرستان رودبار جنوبی گفت: پراکندگی آبادی ها در محدوده رودبار جنوبی بسیار زیاد است و این موضوع برای ما مشکل ایجاد کرده است. زیرا خاک منطقه حاصلخیز و مستعد کشاورزی است و مردم در جایی که می توانند مزرعه ای ساخته اند و در کنار آن کلبه و خانه ای ساخته اند و با هم دهکده ای تشکیل داده اند که نمی توان رفت و آمد کرد. . تمام روستاهایی که بسیار سیل زده اند.

سعیدی با اشاره به موارد فوق خاطرنشان کرد: انحراف رودخانه ها توسط مردم ایجاد شد و مشکلاتی را برای روستاها ایجاد کرد که در حد توان انجام شد. اما برای ایجاد سیل بند باید کارهای اساسی انجام شود که نیاز به مطالعات مدیریت حوضه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید