مرگ 4 نفر در ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان / احتمال گرفتار شدن 80 نفر در زیر آوار

مرگ 4 نفر در ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان / احتمال گرفتار شدن 80 نفر در زیر آوار

روز جدید : آخرین اخبار از ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان حاکی از آن است که تاکنون چهار نفر جان باخته اند و احتمالا 80 نفر زیر آوار محبوس شده اند.

مجتبی خالدی در این باره گفت: حوالی ساعت 12:50 امروز یک ساختمان تجاری و اداری 10 طبقه در آبادان در معرض ریزش قرار گرفت که مدتی بعد بخشی از آن ریزش کرد.

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه در اورژانس بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند که هم اکنون در محل هستند. تیم های آمبولانس اهواز نیز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: سایر نیروهای امدادی در محل حضور دارند و عملیات ادامه دارد.

وی افزود: علت ریزش این ساختمان در حال بررسی است.

13:20 – مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در خصوص این حادثه به ایسنا گفت: ساعت 12:30 روز دوم خردادماه به هلال احمر این حادثه اطلاع داده شد و گزارش اولیه وی حاکی از ریزش یک آگهی بازرگانی است. ساختمان 10 طبقه کلان شهر در شهر آبادان منطقه تلنجی امیری بود.

وی گفت: چهار تیم امداد و نجات از شهرهای خرمشهر، ماهشهر و شادگان به همراه دو سگ نجات و خودروی نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمنی آغاز شده است. امدادگران شهرهای همجوار آماده اعزام به محل حادثه هستند.

ولی پور افزود: همچنین یک فروند بالگرد، هفت دستگاه خودروی امدادی و پنج تیم تخصصی جستجو و نجات و سگ های نجات برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

امدادگران حاضر در محل اعلام کردند که احتمال دارد افراد زیر آوار گیر کرده باشند.

15:00 – مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تشریح آخرین وضعیت کاهش این حادثه تا ساعت 15:00 به ایسنا گفت: بر اساس بررسی های تیم های هلال احمر و گزارش شاهدان عینی، احتمالا 80 نفر در زیر این حادثه محبوس شده اند. آوار

به گفته وی، به دلیل شرایط ناپایدار ساختمان دوم مجاور و احتمال ریزش، عملیات امداد و نجات با مشکل مواجه است.

شهرداری تهران آماده کمک به شهرک ها است

15:12 – در همین حال سخنگوی شهرداری تهران از آمادگی مدیریت شهری برای اعزام نیرو به آبادان خبر داد و به ایسنا گفت: تیم های آماده شده توسط ستاد آتش نشانی و بحران آماده هستند، در صورت نیاز با مدیریت شهری آبادان و تایید شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان می شتابد.

تعداد قربانیان را به 4 نفر افزایش دهید

15: 1 – مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت 15:15 به ایسنا گفت: تاکنون چهار نفر کشته و 25 نفر مجروح شده اند. امداد ادامه دارد.

15:25- سرهنگ حسین زالکی فرمانده انتظامی آبادان نیز از مردم خواست در محل حادثه حضور نداشته باشند و از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کنند.

این خبر بروز رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید