شناسایی ساختمان های تخریب شده پرخطر / مرمت ساختمان های پرخطر به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823500

مهدی شهسواری در خصوص رفع خطر ساختمان های تخریب شده در کرمانشاه گفت: از نظر قانونی در بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها، حذف ساختمان های تخریب شده و پرخطر در سطح شهر که در آن شهر وجود دارد ضروری است. احتمال فروپاشی آنها و خطرات احتمالی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی شهسواری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص رفع خطر بافت های فرسوده گفت: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها، حذف ساختمان های تخریب شده و پرخطر در سطح شهر ضروری است. خطرات.

کارشناس حقوقی شهرداری کرمانشاه افزود: لازم است در اسرع وقت نسبت به شناسایی این ساختمان اقدام و قبل از هر اقدامی مراتب را کتباً به مالکان و ذینفعان اعلام و از رفع این خطر احتمالی خواسته شود.

وی گفت: بر اساس این ماده شهرداری می تواند برای حفظ سلامت شهروندان پس از طی مراحل آزمایشی با رعایت نکات ایمنی، خطر را برطرف کند.

شهسواری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند در صورت وجود دیوار یا ساختمانی در محله که در حال ریزش است مراتب را سریعا به شهرداری مربوطه گزارش دهند و شهرداری نیز موظف است طبق قانون نسبت به رفع خطر اقدام کند.

وی ادامه داد: در اکثر شهرها به دلیل وسعت محله ها و معابر و همچنین جمعیت زیاد، احتمال بافت فرسوده و پرخطر وجود دارد.

این کارشناس حقوقی شهرداری کرمانشاه گفت: در این محله ها احتمال خطرات نسبت به سایر محلات بیشتر است و این موضوع نیازمند همکاری مردم با شهرداری است.

وی گفت: طبق قانون شهرداری می تواند مکان هایی را که به هر دلیلی توسط مالکان در مناطق مختلف رها شده و سلامت روانی شهروندان را به خطر می اندازد شناسایی کند و در صورتی که صاحب خانه فرسوده نسبت به رفع خطر اقدام نکند. تشویق یا تجدید امنیت جانی و مالی اتباع خانه مذکور.

شهسواری گفت: آن دسته از همشهریان که در خانه های فرسوده از نظر قدمت زندگی می کنند باید به شهرداری مراجعه کنند و به بازسازی و نوسازی املاک خود ادامه دهند.

وی افزود: این کار دو هدف زیباسازی شهر و جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث احتمالی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید