اجرای ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان‌ها در اصفهان ضروری است / راه اندازی دبیرخانه ساختمان های پایدار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم اعمال ضوابط پایداری در طراحی و اجرای ساختمان های شهر اصفهان، راه اندازی دبیرخانه ساخت و سازهای پایدار در شهرداری اصفهان را اقدامی در این راستا می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: سهم مصرف انرژی و منابع طبیعی در ساختمان ها به طور متوسط ​​30 تا 50 درصد است و در ایران بیش از 98 درصد انرژی ساختمان از فرآورده های نفت و گاز تامین می شود.

وی با اعلام اینکه سهم ساختمان ها در تولید گازهای گلخانه ای در دنیا 40 تا 50 درصد است، افزود: سهم 100 میلیون متر مربعی ساخت و ساز شهر اصفهان در کشور بیش از 3 میلیون متر مربع است و لازم است که در زمینه ساخت و ساز ساختمان های پایدار اقدامات جدی و موثر انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان توجه به شاخص های کیفی در ساخت و ساز و تعیین ضمانت اجرایی قوانین را دو اصل مهم برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این حوزه دانست و گفت: دبیرخانه ساخت و ساز پایدار در این زمینه اقدام کرده است. چندین ماه است که با هدف اجرای حداکثری استانداردهای پایداری در طراحی و اجرای ساختمان ها در معاونت شهرسازی و معماری با همکاری مدیریت شهری، بخش خصوصی و دانشگاه راه اندازی شده است.

این مسئول تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با تاکید بر شاخص های کیفی مانند پایداری و استفاده از سیاست های تشویقی و تنبیهی اقدامات جدی در این زمینه شاهد باشیم.



آیا این خبر مفید بود؟