پرونده بررسی ابهامات و بازنگری در ضوابط فرهنگسراها بر سر میز شورای شهر / تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1788766

معاون منتخب سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد؛

اسماعیل زاده ضمن تکذیب واگذاری فرهنگسرای پایداری به مشهد گفت: پرونده رسیدگی به ابهامات و بازنگری در قوانین فرهنگسراها در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد برای مدیریت بهینه و بهینه در حال بررسی است. اجتناب از تکرار “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف اسماعیل زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد درباره رویکرد شهرداری مشهد به فرهنگسراها به خبرنگار صبح توس گفت: حجاب با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرهنگسرای عمرو شکل گرفت. معروف از مجلس برای شهرداری های کلانشهرها مجاز است و یا به عنوان فرهنگسرای شهید سلیمانی، انقلاب اسلامی یا قرآن و عترت بنا به مصوبه شورای اسلامی تأسیس شده است.

فعالیت 22 فرهنگسرا و فرهنگسرا در مناطق مختلف مشهد

وی با اشاره به تولید فرهنگسراها و فعالیت های منطقه ای و موضوعی افزود: تا به امروز 22 فرهنگسرا و فرهنگسرا در مناطق مختلف مشهد فعالیت می کنند که برخی از آنها توسط هیئت امنا و برخی دیگر توسط فرهنگسرا شهرداری اداره می شود. . سازمان. “

معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تاکید بر موضع شهردار مشهد در خصوص رویدادهای فرهنگسرای پایداری (شهید سلیمانی) و فعال بودن آن توسط هیئت امنای مشخص، گفت: این هیئت امنا بررسی می کند. برنامه های فرهنگسرا برنامه ها بر اساس مصوبه هیأت امنا به سازمان فرهنگی هنری ارسال می شود و پس از تصویب اجرا می شود.

خودداری از واگذاری فرهنگسرای پایداری مشهد به نهاد دیگری در استان

وی ضمن تکذیب واگذاری فرهنگسرای توسعه پایدار مشهد به یکی دیگر از نهادهای استان، افزود: فردی به عنوان فرهنگسرای توسعه پایدار پیشنهاد شده و به نظر وی روال مسئولیت را بر عهده نگرفته اند.

اسماعیل زاده ادامه داد: فرهنگسراهای موضوعی باید توسط شهرداری اداره شود، اما نهادهای مرتبط می توانند در آن حضور پیدا کنند و از ظرفیت گروه های مختلف در مدیریت فرهنگسراها استفاده شود، اما این به معنای اختیارات این فرهنگسرا نیست. در موسسه دیگری منتقل شده است. ما از مشاوره سایر نهادها در حوزه های تخصصی استفاده می کنیم که تا امروز در فرهنگسراهای مشهد این اقدام خالصانه انجام می شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد موضوعات مربوط به فرهنگسراها قطعا مورد مشورت قرار می گیرد، تصریح کرد: شورای شهر مشهد فعال است و هیئت امنا با تشخیص هیات مدیره و هیات مدیره منصوب می شود. مدیر عامل سازمان فرهنگی.

وی با اعلام اینکه ایجاد فرهنگسراها در موضوعی خاص با مصوبه شورای شهر تعیین می شود، افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری در حال بررسی رویکردهای جدید شورای ششم برای دستیابی به مدیریت بهینه در فرهنگسراها هستند. ارتباط با سایر مجموعه های فرهنگی و اجتماعی به منظور جلوگیری از موازی کاری در مجموعه های فرهنگی و انجام فعالیت ها در حوزه موضوعی به صورت فرآیند محور و بهینه.

بررسی برنامه های قانونی فرهنگسراها سر میز کمیسیون فرهنگی به شورا

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته مدیریت شهری با چالش هایی مواجه بودیم که فرهنگسراها از حوزه موضوعی خود فراتر رفته اند، لذا در این دوره با رویکرد فعالیت تخصصی مورد نیاز جامعه، در حال بازنگری فرهنگسراها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره های گذشته در حوزه فرهنگسراها ابهاماتی وجود داشت، افزود: فرهنگسرا مورد نظر نباید به صورت تخصصی و آکادمیک فعالیت کند، بلکه باید خدمات عمومی اجتماعی و فرهنگی را در محلات ارائه دهد و این امر باید همسایه ها در این زمینه فعالیت کنند. محلات خدمات فرهنگی عمومی را برای اقشار مختلف ارائه می دهند، بنابراین برنامه های قانونی فرهنگسراها را در کمیته های شورای شهر بررسی می کنیم تا اتفاقات خوبی در زمینه توسعه فرهنگسراها رخ دهد.

قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: قطعاً نیاز به بازنگری در رویکردهای فرهنگی در فرهنگسراها و حوزه ها وجود دارد که در حال پیگیری است و تامین اعتبار از طریق فرهنگسراها برای فعالیت های فرهنگی سایر نهادها منوط نیست. عضویت در هیئت مدیره متولیان مراکز فرهنگی.

اساسنامه فرهنگسراها باید به روز شود

وی با بیان اینکه هر کدام از فرهنگسراها در حال حاضر جایگاهی دارند و باید در این مدت به روز شوند، افزود: همکاری شهرداری برای ارتباط با سایر نهادها بستر قانونی دارد اما تصمیم شورای شهر و شهرداری نیاز است تا ساماندهی فرهنگسراها و تغییر فضای فرهنگی «شهر نیازمند همکاری رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی است.

اسماعیل زاده گفت: بستر فرهنگی مطلوبی در جامعه وجود دارد و نباید شرایط را سیاه کرد زیرا شاخص های فرهنگی و اجتماعی فرهنگ امروزی مطلوب است و نشان از پایبندی مردم به این مسائل ارزشمند دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید