وجود 800 هکتار زمین بایر و متروکه در حاشیه شهر مشهد تهدیدی جدی است / نیاز به ایجاد جاذبه برای جمعیت در مناطق کم برخوردار


ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1821954

هدشناس گفت: این منطقه از مشهد با وجود 800 هکتار زمین بایر و متروکه، دومین منطقه بایر مشهد است که تهدیدی برای منطقه محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی هدشناس شهردار منطقه 3 مشهد در گفت و گو با صبح توس، با بیان اینکه این منطقه پنجمین منطقه پرجمعیت و پرجمعیت مشهد است و تقریباً 11 گونه فرهنگی در منطقه دارد، گفت: مشهد حدود 3300 هکتار وسعت دارد که ما در این منطقه هستیم. 11000 هکتار و 450000 نفر جمعیت دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه منطقه 3 مشهد دومین منطقه بایر مشهد محسوب می شود، افزود: نکته مهم در این منطقه وجود 800 هکتار زمین بایر و متروکه است که در حال حاضر تهدیدی برای این امر است. منطقه برآورد می شود که با رویکرد سه تا چهار ساله آن را به فرصتی برای این منطقه تبدیل کنیم.

هدشناس به سه پروژه بزرگ ناتمام در دوره قبل اشاره کرد و گفت: پروژه رسالت 91، پروژه کانکس اضطراری قرقی به عنوان کانکس مدیریت بحران، پناهگاه حوادث غیرمترقبه در محدوده 22 بهمن ماه و 38 پروژه نیز در مدت زمان بیشتری در دست ساخت هستند. مراحل پایین وجود خواهد داشت.


منطقه 3 مشهد از نظر توسعه فیزیکی و واقعی پروژه رتبه اول را دارد

وی افزود: منطقه 3 مشهد تا دوره قبل در بین مناطق ششم بود و اکنون از نظر پیشرفت فیزیکی و واقعی پروژه ها در بین مناطق 13 گانه شهرداری مشهد مقام اول را داریم.

شهردار منطقه 3 مشهد با بیان اینکه تلاش کرده ایم پروژه هایی را که برای مردم و اهالی اهمیت زیادی داشت تسریع کنیم، اذعان داشت: پروژه بازگشایی رسالت 91 را 55 درصد در آذرماه سال گذشته به دست ما رسید و اکنون به بهره برداری رسیده است و مردم مستقر هستند. .


2867c103 c543 4a0f ab4e b1cecf36fe12 خبر خاکستری

وی افزود: در حریم سازه های اصلی که زیر 100 متر است، تردد عابر پیاده را رصد کرده و با اولویت در خیابان گاز راه اندازی کردیم. نیمی از خیابان گاز را امسال تکمیل کرده ایم و نیمی دیگر را در سال آینده تکمیل می کنیم.

هداشناس بیان کرد: یکی از اصلی ترین اقداماتی که در شش دوره شورا کمتر مورد توجه قرار گرفت و در این مدت بیشتر به آن توجه شد این بود که محله های استقبال از بهار حاشیه شهر یعنی 22 بهمن و رسالت شمالی را انتخاب کردیم. (سیس آباد) سعی کردیم از همه جنبه های شهرسازی و زیبایی وارد محلات شویم و بتوانیم رونق داشته باشیم.


کاشت یک میلیون گل به استقبال بهار در مناطق کم برخوردار منطقه 3 مشهد

وی ادامه داد: نکته قابل اتکا در این زمینه این است که پیش از این به طور متوسط ​​بین 200 تا 300 گونه گل در بحث استقبال از بهار کاشته شده بود اما اکنون این آمار را به یک میلیون گونه گل در منطقه 3 مشهد رسانده ایم. که خاص است این نشان از مدیریت شهری حومه دارد که همه مسئولان شهری در این منطقه همراه ما بوده اند تا بتوانیم گام مثبتی برای مردم این منطقه برداریم.


پل امام حسین(ع) 6 سال است که آذین بندی نشده است

شهردار منطقه 3 مشهد افزود: گام بعدی که در این منطقه آغاز شده زیباسازی پل ها است، چیزی که نزدیک به 6 سال است که مورد بی مهری قرار گرفته است؛ مثلا پل امام حسین(ع) که برای زیباسازی آن کثیف شده بود. این تنها پل در حومه مشهد و دومین پل بعد از پل آزادی در کل شهر مشهد در سال 1400 است. روی به عنوان نماد شهری ساخته شده است.


21a1abfd ce16 494b a577 24e6dffd6a07 خبر خاکستری

وی از توجه ویژه شهرداری منطقه 3 مشهد به ورودی شهر مشهد خبر داد و اعلام کرد: این منطقه و منطقه در مسیر کلات است و تا ده کیلومتری منطقه شروع به پاکسازی و زیباسازی منطقه کردیم. که یکی از اقداماتی است که به آن توجه ویژه ای شده است.


رویکرد ایجاد جاذبه های جمعیتی در مناطق کم درآمد

هداشناس همچنین ادامه داد: توجه ویژه ای به مراکز تفریحی و گردشگری داریم و در این مدت 4 ساله نگاه ویژه ای به این مناطق خواهیم داشت تا پس از این موضوع جذب جمعیت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید