زاهدان یکی از کانون های اصلی حاشیه نشینی در کشور است/ تصرف اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرمجاز معضل جدی مناطق حاشیه نشین است.


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823127

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان:

حجت الاسلام و المسلمین نجفی با بیان اینکه طیف وسیعی از جمعیت کلانشهر زاهدان در بافتی ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند، گفت: این شهر یکی از کانون های اصلی حاشیه نشینی در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل سیستان و بلوچستان دیدار مردمی با مردم حاشیه شهر زاهدان به منظور توسعه بومی شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) برگزار کرد.

مهمترین مطالبات مردم در حوزه انرژی و تسریع در پروژه های گازرسانی در این جلسه که به منظور رسیدگی به مشکلات اولویت دار حاشیه نشینان پس از کار معاونت اجتماعی ستاد و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد، برگزار شد. ارتقای کیفیت آب شرب شهری، مکانیزم های روشنایی معابر، انفعال فرهنگی دستگاه های متولی در زمینه نهادینه سازی حقوق و تکالیف شهروندان و ضعف در زیرساخت های ارتباطی به ویژه در حوزه آنتن دهی موبایل و اینترنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشارکت مردمی مهمترین راه پیشگیری از وقوع جرم است

حجت الاسلام و المسلمین نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه کل استان در این نشست صمیمی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تحول قوه قضاییه در سند تحول منطبق بر دستورالعمل مشارکت مردمی گفت: این مهم ترین راهکار برای جلوگیری از شکل گیری جرایم در محلات و پرونده های واصله به محاکم قضایی است.

وی افزود: در این راستا توانمندی های مختلفی از جمله مصلحان و حکیمان قرآن، سازش خانه ها، بستر نظام سجام و گزارش مردمی از طریق ناظران اجتماعی مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است. حوزه.”

این مقام مسئول افزود: با توجه به مطالبات مردم به ویژه در مناطق غیررسمی و حاشیه شهرها، شهروندان این محله ها باید نسبت به تعهدات و فرآیندهای خود در زمینه احداث زیرساخت های شهری و حفاظت از پروژه های عمرانی و فرهنگی در حومه شهرها، همکاری و حمایت با دستگاه های دولتی به ویژه شهرداری ها.

تصرف اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرقانونی مشکلی جدی در مناطق حاشیه نشین است

وی یکی از معضلات جدی و اولویت دار در حاشیه شهر زاهدان را تصرف در اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرمجاز بدون در نظر گرفتن لوازم نظام مهندسی، تعداد جرایم خشن در محلات ناکارآمد، بی هویتی در حاشیه شهرها و غیرقانونی دانست. بسیاری از موارد عینی، قاچاق مواد مخدر، بدون مشارکت مؤثر مردم در اجرای طرح های پیشگیری، موفقیت مطلوب و مؤثر در این زمینه حاصل نخواهد شد و لازم است مردم به عنوان بازیگران و بازیگران اصلی، نقش توانمندسازی و اجتماعی شدن را ایفا کنند. محله ها

نجفی ابراز امیدواری کرد: امسال با اعلام برنامه های تحول آفرینی در حوزه ارتقای نقش آفرینی مردم و سازمان های مردم نهاد با اولویت در محلات آسیب پذیر، از طیف وسیعی از آسیب های اجتماعی اولویت دار در این محلات جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید