اصلاح قوانین در حوزه نظام مهندسی درخواست جدی نمایندگان مجلس است/ نگرانی از روند افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811756

عباس اکبرزاده با تاکید بر اینکه نظارت میدانی بر ساخت و ساز روستایی یک اولویت جدی است، گفت: اکیداً از طریق نمایندگان مجلس در کمیسیون های مربوطه اصلاح قوانین مهندسی را خواستار هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس اکبرزاده در گفت و گو با بلاغ، با اشاره به روند رو به رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای روستایی در سال های اخیر، اظهار کرد: نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت میدانی در اولویت کاری ما است و در این راستا با کمک دستگاه های قضایی و نظارتی. مداخله و اقدام. «ما قانون هستیم.
اکبرزاده افزود: معاون هماهنگی عمران استانداری مازندران با تشکیل کارگروه ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی با محوریت سازمان در هر شهرستان موفق به پایش اراضی توسط ناظران فعال با تعیین نحوه صدور کتب با پروانه ساختمانی شد.قوانین ساخت و مصوبات هیأت چهار نفره استان، کیفیت ساخت و نحوه نظارت در هر مرحله از ساختمان توسط ناظران در قالب فرم گزارش از سازمان سامانه کاردانی به صورت کتبی.
وی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد با برنامه ریزی، همکاری و تعامل دو سویه با نهادهایی مانند استانداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه های متولی سازندگی، نظام کارشناسی آغاز شد.” تا شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.
رئیس نظام همبسته ساخت و ساز مازندران خواستار اصلاح قوانین مهندسی شد و گفت: در این راستا از نمایندگان مجلس انتظار داریم این مهم را در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند تا به این خواسته عمل شود.
اکبرزاده آمادگی بازنگری در ساخت و سازها در روستاهای استان را با مساعدت بخشداری مازندران عنوان کرد و گفت: این همکاری سرلوحه کار ما برای پیشگیری و نظارت بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها است.
وی از وجود 4 هزار و 600 مهندس واجد شرایط در این سازمان خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 400 نفر دارای پروانه کار هستند که به خدمات مهندسی در روستاها و محلات مازندران می پردازند.
رئیس نظام همراه ساخت و ساز مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه ساخت و ساز روستایی بیش از 3 میلیون مترمربع عملیات ساختمانی و نظارتی توسط مهندسین عمران و همکاران انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید