در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز نباید دیواری بین شهرداران و دستگاه ها ایجاد شود


ساعت: 22:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915708

سیدمحمود حسینی پور گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نباید دیواری بین شهرداران و دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور امشب در همایش شهرداران استان ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: انقلاب اسلامی به عنوان پدیده های زنده با اراده همیشه انعطاف پذیر است، اما بند است. 56 مهم است که تعریف جدیدی از حکمرانی در سند الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت که توسط مقام معظم رهبری برای 50 سال آینده تهیه شده است گنجانده شود.

وی بیان کرد: امروزه نهادها در سراسر جهان بیشترین زمان خود را صرف هدایت مشارکت مردم به سمت هدف مهم دستیابی به امنیت پایدار می کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نباید دیواری بین شهرداران و دستگاه های اجرایی ایجاد شود و باید شاهد حضور فعال شهرداران در همایش سرمایه گذاری استان باشیم چرا که نقش شهرداران در توسعه استان موثر است.»

حسینی پور تصریح کرد: شهرداری ها باید بیش از سایر نهادها روحیه خدمتگزاری و اخلاص را تقویت کنند و حمایت دولت از شهرداری ها حمایت حداکثری خواهد بود و حمایت معنوی دولت مردان از شهرداری ها می تواند موجب تحول در شهرداری ها شود.

نماینده عالی دولت در استان، حکمرانی را مجموعه ای از سنت ها و روش های اعمال قدرت برای مدیریت تمام سطوح نهادهای سیاسی و اجتماعی کشور دانست و گفت: احیای بافت های فرسوده یکی از برنامه های دولت است. که تسهیل کننده اجرای آن در شهرهای شمالی است و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شده است که به زودی اعلام خواهد شد. باید با کمک شهرداران این موضوع به یک حرکت بزرگ تبدیل شود و شهرداران با بسیج پیمانکاران ویژه بتوانند بافت های فرسوده را احیا کنند.

حسینی پور افزود: با توجه به کمبود زمین در مازندران شاهد مشکلات زیادی در استان هستیم و متاسفانه با هجوم مهندسی غرب در مازندران مواجه هستیم و بافت سنتی ما به سرعت در حال تهدید است که نیازمند رسیدگی شهرداران است. ” جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

این مسئول افزود: برخی از رسالت های اساسی شهرداری در حوزه های اجتماعی در طول سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده است. شهرداران باید با توجه به مقتضیات روز و سند چشم انداز نقش مهمی در حکمرانی مدرن داشته باشند.

حسینی پور یادآور شد: باید کارگروه هایی برای پیگیری برخی مشکلات سیستمی با سرعت بالا ایجاد شود، بنابراین با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری و مورد توجه مردم از سراسر کشور است، تغییرات اساسی در زیرساخت های استان ایجاد می شود. بنابراین متولیان اصلی شهرک های استان شهرداری ها هستند و باید شاهد همدلی شهرداران و سایر مسئولان باشیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: استان مازندران یکی از استان های پرخطر است زیرا سیل و بلایای طبیعی زیادی در این استان رخ می دهد، بنابراین همگرایی استاندارد و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای شهر هوشمند را می توان یکی از مولفه های مهم دانست. که نیازمند برنامه ریزی و توجه ویژه شهرداران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید