برخورد قاطع دستگاه قضایی با قصور مسئولان در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891791

محمدصادق اکبری با اشاره به برخورد قاطع و بی امان با همه عوامل موثر بر ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: قبل از اینکه به سراغ متخلفان و سازندگان غیرمجاز برویم باید به سراغ مسئولان و کسانی که باید با نظارت و نظارت مانع از ساخت و ساز می شدند، رفت و با آن برخورد کرد. به موقع

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز در جلسه شورای صیانت از حقوق بنیاد دادگستری مازندران با ابراز ناراحتی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران گفت: قبل از مراجعه به متخلفان و سازندگان غیرمجاز به سراغ مسئولان و کسانی که آنها را دارند بروید. باید نظارت شود و به سرعت با آنها برخورد شود.

وی تاکید رئیس محترم قوه قضائیه بر برخورد قاطع و سازش ناپذیر با تمامی عوامل مؤثر بر ساخت و سازهای خودسرانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: جان و مال مردم و بیت المال بسیار مهم است و هر ضابط در تضییع حقوق مردم باید به مسئولیت پذیرفت.»

رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: بر اساس قانون، دستگاه های خدمات رسان نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز بپردازند، زیرا قانونگذار ساخت و ساز غیرمجاز را جرم تلقی کرده است و به این ترتیب همه نهادهای مرتبط باید با همکاری، نظارت و رسیدگی به موقع با آنها از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کنند.

عالی ترین نهاد قضایی استان تصریح کرد: امروز حفظ بیت المال در زمینه آب و خاک یا مصادره اراضی ملی و منابع طبیعی مطابق بند دوم اصل 156 قانون اساسی است که آن هم درخواست جدی مقام معظم رهبری در احیای حقوق عامه را مورد توجه قرار داد

اکبری خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق عامه بخشی از سند تبدیلی است که اهمیت آن را نشان می دهد و در این راستا برای اجرای صحیح و دقیق سند تبدیل قضایی نیازمند عزم همگان هستیم و البته قوه قضاییه نیز نشان داد. عزم برای این منظور بیش از حد انتظار است

اکبری تاکید کرد: مدیران، ناظران و دادستان ها باید نگاه حمایتی به وضعیت زندان و زندانیان داشته باشند و بحث غربالگری، بازدید مستمر از زندان و حل مشکلات زندانیان را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند.

رئیس قاضی استان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود بر تقویت نظارت بر کار قضات نسبت به زندانیان تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای انجام شده توسط دادستان ها و ضابطان دادگستری باید به مقوله پذیرش وثیقه توجه شود. و یا ضمانت، و نقاط قوت و ضعف شناسایی و به رفع نقاط ضعف برنامه ریزی اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر فراهم شدن زمینه اشتغال برای زندانیان تصریح کرد: در صورت فراهم شدن زمینه اشتغال برای زندانیان نه تنها از جرایم کاسته می شود بلکه با فراهم شدن شرایط اصلاحی و تربیتی بخشی از مشکلات خانواده آنان با درآمدزایی حل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید