قطار مبارزه با جنگل زدایی در حرکت است/ آغاز برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در دل جنگل


ساعت: 15:23
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880865

محمود حسینی پور گفت: قطار مبارزه با جنگل زدایی از مازندران حرکت می کند و به نقاط دیگر می رسد بنابراین باید تمام تلاش خود را صرف اجرای این دستور کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور امشب در نشست قرارگاه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی، مبارزه با جنگل زدایی، ضمن اشاره به اجرای راهکار عملی برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی، خاطرنشان کرد: حمله به منابع طبیعی و اراضی ملی برداشت منابع بر اساس آمارهای نزدیک به واقعیت، اراضی طبیعی و ملی همه ما را با مشکل بزرگی در این زمینه مواجه کرده است.

حسینی پور فلسفه وجودی این اردوگاه را حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی، مبارزه با جنگل زدایی اعلام کرد و گفت: پس از سفر رئیس جمهور برای رسیدگی به گزارشی که فعالان محیط زیست در خصوص ساخت و سازها در جنگل ها ارائه کردند، شخص رئیس جمهور دستور داد تا استان های شمالی کشور را مورد بررسی قرار دهند. برای تشکیل این اردو که از سوی دفتر ریاست جمهوری اعلام شد.

وی ادامه داد: دلیل تشکیل این قرارگاه در استان اجرای دستور رئیس جمهور است که با توجه به سیاست های ابلاغی باید به آن به عنوان یک امکان بزرگ نگاه کرد.

استاندار مازندران دستور رئیس جمهور را دستوری صریح و صریح دانست و گفت: در مقوله مبارزه با جنگل زدایی، دستور رئیس جمهور در حال حاضر جنگل ها را هدف قرار داده است و قطعاً با اقدامات انجام شده در این زمینه، قطار مبارزه با جنگل زدایی حرکت خواهد کرد. به جاهای دیگر هم می رسد، پس باید تمام تلاش خود را برای اجرای این دستور متمرکز کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه موضوع محیط زیست و منابع طبیعی برای مرد اول کشور مهم است، گفت: مقام معظم رهبری و تاکید کردند: مبارزه با جنگل‌زدایی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دل جنگل موضوع اول ماست و لازم است سایر مسئولان نیز نسبت به این امر حساس باشند.

وی با اعلام اینکه زنگ خطری در مبارزه با جنگل زدایی در استان به صدا درآمده است، گفت: باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم زنگ مبارزه با جنگل زدایی را به صدا درآوریم تا هم ماموران و هم مردم در این زمینه احساس مسئولیت کنند. بیایید جنگل را یکی یکی پاک کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شناسایی ها و قوانین موجود مانند ماده 55 باید از ساخت و سازهای در حال انجام نیز جلوگیری شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه دستگاه ها باید برای تخریب حاکمیت تلاش کنند، گفت: باید از ظرفیت روستاییان به عنوان عوامل جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل ها استفاده شود.

وی ادامه داد: با هر دهقانی یا مسئول دیگری که همکاری نمی کرد و از ارائه گزارش های واقعی جلوگیری می کرد قطعا برخورد قاطع خواهد شد.

حسینی پور باید در انجام این وظیفه دقت لازم را داشته باشد تا به روستائیان و اهالی منطقه، قشر ضعیف جامعه ظلم نشود، گفت: ابتدا باید به سراغ مردمی برویم که در دل جنگل ویلاهای چند میلیاردی ساخته اند و پس از شناسایی، با استفاده از ظرفیت این کارگروه، نمونه هایی از اجرای حکم را آماده می کنیم تا بتوانیم بر این اساس اقدامات عملیاتی انجام دهیم.

استاندار مازندران ادامه داد: طرحی مبتنی بر علم و قانون برای شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی جنگلی تهیه شده که حاصل 30 سال تلاش و کار اجرایی در دستگاه های اجرایی است و باید این طرح به سرعت به مرحله عملیاتی برسد.

وی با بیان اینکه باید سیاست گذاری برای اجرای ماده 100 و 99 این قرارگاه در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: با هر سازمانی که اجرای این طرح را به تعویق بیندازد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید