دادسرا با هرگونه قصور مربوط به حفاظت از باغات تفت برخورد قاطع خواهد کرد

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781929

دادستان شهرستان تفت گفت: لزوم حفاظت از باغات به عنوان اثر ثبت شده ارتباط مستقیمی با حضور دستگاه های متولی دارد و دادسرا با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد ابراهیم اقبالی دادستان کل تفت در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه لزوم حفظ و صیانت از باغ ها به عنوان یک اثر ثبت شده ارتباط مستقیمی با حضور دستگاه های مسئول دارد، اظهار داشت: همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط در راستای تحقق این امر. حفظ و حراست از باغات ضروری و مورد تاکید است.

منشی دادگاه افزود: مصادیق بارز تضییع حقوق عامه، خروج از عمل قانونی وجود دارد و دادسرا با هرگونه ترک قانون به ویژه در رابطه با حفاظت از باغات قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص حقوق عامه نیز گفت: احیای حقوق عامه یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه است و کسانی که مستقیماً در این امر مهم دخالت دارند باید زمینه تحقق آن را فراهم کنند.

اقبالی بیان کرد: برنامه حفاظت از باغات یکی از اولویت های مهم دادسرای تفت است و از این رو لازم است تمامی دستگاه های نظارتی در این زمینه به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: حفاظت از باغات و راهکارهایی برای جلوگیری از تخریب آنها نیازمند عزم جدی شهروندان است و شاهد نتایج مثمر ثمری در نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از باغات هم از سوی مردم و هم از سوی کارکنان باشیم.

گفتنی است بیشتر باغ های شهرستان تفت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در دامنه شیرکوه از آب و هوای خنک تری نسبت به سایر شهرهای استان یزد برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید