توسعه دانش بنیان رمز نجات کشور است/ دولت باید هرگونه مفاسد ساختاری و غیرساختاری را شناسایی و با آن برخورد قاطع کند.


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892755

امام جمعه اراک گفت: آنچه از یک دولت مردمی و ضد فساد انتظار می رود شناسایی دقیق و قاطع هرگونه مفاسد ساختاری و غیرساختاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در مسجد بیت المقدس گفت: : در این هفته ارزیابی هایی از عملکرد یک ساله دولت و دولتمردان انجام می شود که اقدامات زیادی انجام خواهد شد. خوب است و نشان می دهد که چقدر در صحنه اکشن پیشرفت کرده ایم یا نقاط قوت و ضعف برای آماده شدن برای مراحل بعدی کجاست.

دری نجف آبادی تصریح کرد: تلاش دولت در یک سال قابل تقدیر است و باید اقدامات سال گذشته را برای برنامه ریزی سه سال آینده ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: موضوع آلودگی هوای کلانشهرها و اراک معضلی بسیار جدی است که همه باید به آن توجه کنند. موضوع نوسازی خودروهای فرسوده، مصرف سوخت کمتر و دور نگه داشتن صنایع آلاینده از شهرها از جمله اقدامات مهمی است که می توان در این راستا انجام داد.

امام جمعه اراک افزود: جاده ها و محورهای مواصلاتی به دلیل اینکه استان شاه مرکزی راه ارتباطی کشور است نیاز به توجه دارد و باید نقش محورهای حادثه خیز و مواصلاتی حذف شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: اقتصاد دانش بنیان مولد موضوع بسیار مهمی است چرا که توسعه دانش بنیان رمز نجات کشور است و رهبر انقلاب نیز بر این مهم تاکید دارند. اقتصاد پایدار برای سالها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه اصل 44 به خوبی اجرا نشد، شرکت هایی مانند فولاد مبارکه با پول بیت المال ساخته شد و یک صنعت اجباری برای کشور است که باید به درستی مدیریت شود. آیا افرادی وجود ندارند که برای آنها هر طور که می خواهند تصمیم بگیرند، ما باید جلوی فساد را بگیریم، نهادهای کنترل کجا هستند؟ چرا می گذارند کارها به جاهایی مثل فولاد مبارکه برسد؟!

وی گفت: انتظار از دولت مردمی و مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که همه مفاسد ساختاری و غیر ساختاری را با دقت و قاطعیت شناسایی و با آنها برخورد کند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: امروز همه در یک کشتی نشسته ایم و دشمنانی داریم که مانند گرگ هستند و باید با احتیاط عمل کنیم، ممکن است درد درونی داشته باشیم اما باید خودمان آن را درمان کنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به تغییر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سردار مفهمی شهرستان به تهران منتقل شده و از زحمات این افسر عزیز و افسر شایسته و پرتلاش و همکارانش قدردانی می کنیم و برای سردار رفیعی کیا آرزوی موفقیت داریم. و امیدواریم بتوانیم با همه دستگاه ها در جهت ارتقای امنیت عمومی استان هر روز و به حداقل رساندن مشکلات اجتماعی همکاری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید