حمایت ویژه از وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات و باغات میوه گرمسیری


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884182

سیجواد ساداتی نژاد با بیان اینکه بخش خصوصی موتور توسعه است، گفت: آماده حمایت از فعالان اقتصادی در سیتسان و بلوچستان برای توسعه کشتزارها و باغات میوه های گرمسیری هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از گلخانه طرح توسعه گیاهان تجاری سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه از حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه خبر داد. باغ‌های کشاورزی مدرن و اظهار داشت: اقتصادی‌ترین اقدام در زمینه کشاورزی است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه نخیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است که با توجه به تمایل بیشتر فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در مناطق مرکزی کشور بسیار قابل تقدیر است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی به عنوان موتور محرکه اقتصاد، الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می دهد و آنها را به سمت روش های جدید سوق می دهد و در نتیجه نیازهای منطقه را تامین می کند. و بازار صادرات

ساداتی نژاد تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار بالایی برای تامین موز و میوه های گرمسیری دارد که می تواند 100 درصد نیاز کشور را از این استان تامین کند و با توسعه باغات از خروج ارز جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این وزارتخانه معطوف به این استان است تا از فرصت های بی نظیر سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند و یکی از حوزه هایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، به بهترین نحو استفاده شود. مسیر .

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه پرورش شتر در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده است و این طرح در کنار توسعه نخلستان های تجاری از پروژه های مهم و محرک استان است که درگیر اقتصاد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید