60 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به باغات کشاورزی قزوین اعطا شد/ لزوم کنار گذاشتن بودجه ملی برای توسعه طرح‌های آبخیزداری

وی افزود: بر این اساس مبلغ 54 میلیارد و 600 میلیون ریال برای تامین آب باغات سنتی به ویژه باغات زیتون چند روستای فقیرنشین و فقیرنشین منطقه طارم سفلی به خزانه استان واریز شده است. “

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در سفر ماه گذشته خود به منطقه طارم از باغات زیتون این منطقه نیز بازدید کردم که متأسفانه شاهد بودیم که قسمت زیادی از 400 هکتار باغات زیتون. در این منطقه در اثر خشکسالی از بین رفته است. .

کاهش 90 درصدی برداشت محصول پس از خشکسالی در برخی نقاط استان

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کم آبی در روستاها گفت: خشکسالی در برخی مناطق باعث کاهش حدود 90 درصدی عملکرد شده است. خشک شدن درختان و باغ ها، مرگ کشاورزی در این مناطق، مهاجرت معکوس از روستا به شهر و بیکاری و آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه بسیاری از باغات سنتی استان به ویژه باغات زیتون منطقه طارم با کمبود شدید آب کشاورزی مواجه هستند. بنابراین لازم بود تصمیمی فوری گرفته شود و اعتبار ویژه ای برای این امر قائل شود.

وی ادامه داد: متأسفانه اعتبار این موضوع بازپرداخت شده است که طی جلساتی با سران و مسئولان مربوطه از استان و کشور برای احیای بودجه پیگیری کردیم که خوشبختانه محقق شد.

یکی از مهمترین درخواست های ما از دولت در سفر به روستا، اتخاذ بودجه ملی برای حل مشکل کم آبی است.

محمد بیگی گفت: یکی از خواسته های مردم منطقه الموت رسیدگی فوری به مشکل کم آبی کشاورزی بود. خوشبختانه با تلاش مجدانه در سطح کشور برای تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به باغات سنتی استان قزوین، دولت تدبیر ویژه ای برای جبران خشکسالی و احیای باغات و رفع مشکل آب کشاورزی انجام داده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در بحث احیای باغات کشاورزی با اعطای این وام شاهد تحولات خوبی در مناطق مختلف استان قزوین به ویژه منطقه طارم باشیم.

لزوم کنار گذاشتن بودجه ملی برای توسعه پروژه های آبخیزداری و احداث سدهای برمنک و بهگانگراد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بی شک تخصیص بودجه ملی برای توسعه طرح های آبریزداری و احداث سدهای بورمنک و بگنه رود می تواند بسیاری از مشکلات کمبود آب شرب و آب کشاورزی این مناطق را برطرف کند. . “

وی در پایان گفت: قطعا یکی از مهمترین درخواست های ما از دولت محترم در سفر استان به استان قزوین اتخاذ تدابیر و بودجه ملی برای رفع مشکل کم آبی در استان است تا کشاورزان تشنه باشند. مزارع تا بتوانیم دوباره شکوفا شوند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید