6 هزار میلیارد تن اعتبار به بخش کشاورزی مازندران اعطا می شود/کشاورزی قراردادی


ساعت: 23:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814746

سید جواد ساداتی نژاد از اعطای 6 هزار میلیارد تن اعتبار و تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران خبر داد و گفت: برنامه کشاورزی قراردادی در سال آینده اجرایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا سید جواد ساداتی نژاد جمعه شب در جلسه شورای اداری فریدونکنار اظهار داشت: مازندران قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی و مرکز قدرتمند امنیت غذایی کشور است.
وی با اشاره به اینکه دولت در سفر ریاست جمهوری نگاه ویژه ای به مازندران دارد، خاطرنشان کرد: 27 درصد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مازندران در حوزه کشاورزی اعطا شد و همه شاخه های کشاورزی در این وام ها لحاظ شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 330 میلیارد تن وام برای جنگل ها، مراتع، آبخیزداری و حفاظت آب و خاک در نظر گرفته شد که به تناسب در شهرستان ها توزیع می شود.
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه مازندران در شیلات و شیلات نیز سهم ویژه ای دارد، گفت: ۲۷۵ میلیارد تن اعتبار برای صید از میگو تا خاویار و اسکله های صیادی اعطا شده است.
وی افزود: مازندران قطب مرکبات و برنج کشور است و به همین منظور 60 میلیارد تن کمک بلاعوض به پژوهشگاه منطقه ای اهدا می شود.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به ظرفیت کشت گیاهان دارویی و اراضی شیبدار باغی و تولید نهال سالم، 240 میلیارد تن اعتبار در این حوزه اعطا می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه مهمترین بخش و دغدغه ما حوزه آب و خاک است، خاطرنشان کرد: میزان زهکشی اراضی 1750 میلیارد تنی، تجهیز و نوسازی شالیزارهای منطقه، پوشش بتنی کانال های آبیاری، لایروبی و تعمیر سدها. ، سیستم های آبیاری جدید، ایستگاه های پمپنو و تامین آب فراهم شده است.
ساداتی نژاد با بیان اینکه یکی از مشکلات مازندران صنعت تبدیل است که منجر به ناقص بودن زنجیره ارزش شده است، گفت: بسیاری از کشاورزان ما به دلیل خام فروشی و رهایی از این مشکل از آنها دور می شوند. 5 میلیارد فولاد برای زیرساخت های شرکت شهرهای کشاورزی.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: 35 میلیارد تن از سفر امروز برای سورتینگ و تامین آب عشایر استان در نظر گرفته شد.
این مسئول ادامه داد: 10 میلیارد گوجه فرنگی در زمینه حفظ نباتات و مبارزه با آفات توزیع شد.
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در زمینه تغییر هدف اراضی کشاورزی و سند اراضی مازندران سوء تفاهم های زیادی وجود دارد، گفت: مازندران در حوزه حذف مداخله و صدور سند به استان آخر کشور است.
وی خاطرنشان کرد: برای جبران تاخیر در صدور پروانه در استان 307 میلیارد تن برای انجام کمیسیون رفع مزاحمت ها، تسهیل در صدور اسناد و اجرای احکام قضایی برای رفع توقیفات اختصاص یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مجموع بیش از 3 هزار میلیارد تن برای بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته است.
ساداتی نژاد یادآور شد: همچنین برای رفع عقب ماندگی صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون سه هزار میلیارد تن تسهیلات توزیع شده و از سرمایه گذاران برای مشارکت در این حوزه دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: یکی از چالش های حوزه کشاورزی بحث آب است اما در مازندران از آب سبز استفاده نمی شود که این امر از دو برابر شدن سطح زیرکشت زمین مشهود است.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دولت موظف به نظارت و مداخله در تنظیم بازار است، تاکید کرد: او هیچ ابزاری در حوزه مداخله نداشت، فقط یک تماشاگر بود.
ساداتی نژاد ادامه داد: زمانی که قیمت برنج نوسان داشت کشاورزان 35 هزار تن برنج می فروختند اما برخی 90 هزار تن برنج در بازار عرضه می کردند که اصلا قابل قبول نیست و تجار باید کنار کشاورز باشند. آدم باش.
وی گفت: بسیاری از تجار و مغازه های دنیا در ایام خاصی از سال در کنار مردم هستند و اقلامی را با قیمت های بالا و ارزان عرضه می کنند تا همه مردم بتوانند از کالای رایج آن روزها استفاده کنند اما متاسفانه در کشور ما این مشکل وجود دارد. برعکس، همچنین در روزهای خاص سال مانند شب یلدا و نوروز، اجناس گران می شوند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال دولت بعد از کاشت و برداشت برنج و مرکبات روی کار آمد و نتوانست با کشاورزان وارد مذاکره شود، این وظیفه ماست.
ساداتی نژاد گفت: کشت قراردادی برنج یکی از سیاست های مهم دولت است که در سال آینده اجرا می شود و در خرید برنج ایرانی در کنار کشاورز می مانیم و برای اینکه مزاحمتی برای مصرف کننده نداشته باشیم میوه عید را از کشاورز برای ساخت خریداری می کنیم. سود به تولید کننده و مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید