پرداخت 2 هزار میلیارد اعتبار در سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی قزوین

وی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای احیای دشت قزوین افزود: در سفر رئیس جمهور به استان دو هزار و 318 میلیارد تومان در قالب کمک های فنی و اعتباری به بخش کشاورزی اختصاص یافت و به همین میزان نیز تسهیلات بانکی برای استان در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: 130 میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری و 20 میلیارد تومان برای رفع بیابان زدایی اختصاص یافته است.

افلاطونی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین مجوز احداث کانال های سطح سه و چهار، تکمیل سد نهاب و ایجاد شهر گیاهان دارویی را دریافت کردیم.

وی ادامه داد: اجرای مدیریت هوشمند آبیاری در روستای خوزنین شهرستان بوئین زهرا به عنوان اولین روستا و پایلوت کشور در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم طرح را در 100 هکتار از اراضی اجرا کنیم.


9 سایت پرورش ماهی در استان قزوین فعال است

این مسئول گفت: در حوزه آبزی پروری با رفع موانع قانونی هم اکنون 9 مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است.

پلاتونی خاطرنشان کرد: 180 هزار تن گندم امسال به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد و نسبت به سال زراعی گذشته 60 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: استان قزوین با 47 درصد افزایش در اجرای طرح کاداستر از رتبه 27 به رتبه 4 کشور ارتقا یافته است. اميد است تا پايان سال جاري تجاوزات اراضي برطرف شود و تا 4 سال آينده اين پروژه به اتمام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کشاورزی دانش بنیان در حوزه های مختلف، کشاورزی هوشمند و اجرای آن در تمامی عرصه ها در دشت قزوین از برنامه های این سازمان است.

افلاطونی تصریح کرد: صادرات خدمات به بخش خصوصی و خودکفایی در تولید دام و طیور به طور جدی در دستور کار ما است و 27 مرکز خدمات غیردولتی فعال شده است.


رفع نابسامانی های قزوین با رشد 47 درصدی همراه است

وی اذعان داشت: از بدو راه اندازی کارگاه اغتشاش 47 درصدی در رفع اغتشاشات در استان رشد داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای اجرای طرح تجمیع اراضی باید 450 حلقه چاه ساماندهی و فعال شود و برای این امر به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برای آن همکاری وزیر را می خواهیم.

افلاطونی در پایان، گردشگری کشاورزی باغات زیتون را از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید