جزئیات اعتبار 3 هزار میلیاردی سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی مازندران


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815821

حسن عنایتی در سفر رئیس جمهور جزئیات وام 3050 میلیاردی کشاورزی مازندران را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن عنایتی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مازندران در 20 اسفند اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان 3050 میلیارد تن اعتبار به بخش کشاورزی مازندران اعطا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وام مصوب طبق برنامه و بخش تخصصی گفت: در این سفر 210 میلیارد تومان برای تولیدات گیاهی استان در نظر گرفته شد که 70 میلیارد تومان آن برای توسعه باغات و گیاهان دارویی. در اراضی شیبدار 130 میلیارد تومان بهسازی. نوسازی و احیای سیاه ریشه و باغات مرکبات و 10 میلیارد تومان برای مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای و آفات و بیماری های شایع و رایج گیاهی و بیماری های قرنطینه ای.
عنایتی با اشاره به توزیع 1750 میلیارد تومان برای حوزه آب و خاک استان افزود: 600 میلیارد تومان برای طرح های زهکشی اراضی کشاورزی، 600 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی اراضی برنج، 80 میلیارد تومان برای سیستم های نوین آبیاری و تعمیرات و لایروبی 180. میلیارد میلیارد سد، پوشش بتنی کانال های آبیاری در شبکه های زیرین سدها 200 میلیارد تن و ایستگاه تامین و انتقال آب و ایستگاه پمپاژ برای توسعه باغات در اراضی شیبدار 90 میلیارد تن اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان 307 میلیارد و 500 میلیون تن وام برای مسائل اراضی استان اعطا شد، افزود: برای رفع تعارض بر سر اعمال قوانین موازی در مساحت یک بلوک 120 میلیارد تن 100 میلیارد تن، اجرای احکام معوقه صادره از سوی مراجع قضایی و تصمیمات خاتمه کار هیئت نظارت 73 میلیارد تن و پیشگیری، شناسایی و مقابله با تغییرات غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و تجهیزات یگان حراست 14.5 میلیارد تن اختصاص یافت. .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در این سفر پربرکت 330 میلیارد تن اعتبار برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعطا شد که 250 میلیارد تن آن مربوط به اجرای عملیات آبخیزداری، 10 میلیارد تن است. برای طرح های مرتع داری 20 میلیارد تن و تجهیزات یگان حفاظت، 10 میلیارد تن ممیزی اراضی و تفکیک معافیت ها، 30 میلیارد تن از طرح حفاظت از جنگل های شمال کشور و 10 میلیارد تن مربوط به اصلاح قانون است. طرح کاداستر منابع طبیعی
عنایتی با اشاره به اختصاص 250 میلیارد تن برای شیلات در استان افزود: برای بهسازی بنادر صیادی 10 میلیارد تن، طرح تعدیل، ساماندهی، صرفه جویی و تثبیت اشتغال در تعاونی های صیادی 100 میلیارد تن، ایجاد اسکله و مکانی حمایت یک میلیارد تومانی، 20 میلیارد گوجه فرنگی میگو در اراضی بهشهر و 20 میلیارد هواپیمای ماکرو برای تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان عاری از بیماری های خاص در 100 قفس توزیع شد.
این مسئول با بیان اینکه در این سفر 142.5 میلیارد تن در حوزه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تخصیص یافت، افزود: برای تکمیل و تجهیز زنجیره تحقیق و توسعه مرکز تحقیقات 40 میلیارد تن، تجهیزات و تکمیل 20 بررسی طرح برنج میلیارد تومان، تکمیل و تجهیز طرح های تحقیقاتی شیلات 25 میلیارد تومان، تولید نهال سالم در موسسه تحقیقات مرکبات رامسر 40 میلیارد تومان و احیای مجتمع گاودشت بابل 17.5 میلیارد تومان.
عنایتی با بیان اینکه 35 میلیارد تن برای آب آشامیدنی سالم (انسانی و دامی)، بازسازی و احیای معابر عشاء و خرید یک دستگاه گریدر به اداره کل امور عشایری استان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تن اعتبار برای مجتمع تجهیزات گلخانه ای شهری اختصاص یافته است. جامعه شهرستان های کشاورزی استان.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان برنامه های مصوب سفر رئیس جمهور را یکی از نیازها و دغدغه های اصلی حوزه کشاورزی دانست که پس از جلسات کارشناسی در سطح استان و وزارت متبوع بررسی و تصویب شد. اهمیت و حساسیت، نظارت و هماهنگی لازم در خصوص تخصیص و ابلاغ اعتبارات مربوطه از طریق ادارات و سازمان های ذیربط و تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر ارزیابی نیازهای منطقه ای و سیاست های اجرایی اقدامات وزارت اورژانس جهاد کشاورزی باید صورت گیرد. را به طور جداگانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید