جزئیات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد در بخش کشاورزی

ساعت: 18:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792835

وزیر جهاد کشاورزی جزئیات مصوبه سفر رئیس جمهور به استان یزد در حوزه کشاورزی را اعلام کرد.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد در رابطه با تصویب این سفر گفت: مهریز بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم استان یزد و بحران خشکسالی، برخی از مصوبات این سفر در بخش کشاورزی در زمینه تقویت آبخیزداری و حفاظت از آب، تعمیر و احیای قنوات به عنوان شناورهای حیاتی استان یزد است. و مبارزه با بیابان زایی.»

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگاه وزارت جهاد کشاورزی ارتقای آب کشاورزی این استان و افزایش بهره وری آب است که بر این اساس تجهیز و نوسازی سیستم های نوین آبیاری از مصوبات این سفر است.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی، هدف ما تقویت گلخانه ها و جایگزینی آن با دشت های سنتی است، همچنین با توجه به وجود باغ های فراوان در این استان، احیاء و نوسازی باغات از دیگر مصوبات این سفر است.

ساداتی نژاد ادامه داد: استفاده از گونه های پرمحصول در دامپروری، آبزی پروری گلخانه ای و توسعه پرورش شتر به دلیل سازگاری این حیوان با شرایط مناطق بیابانی از مصوبات امروز استان یزد است.

وی همچنین به تصمیم این سفر توجه به کشت گیاهان دارویی به دلیل کمبود آب اشاره کرد و ادامه داد: توجه ویژه به گردشگری کشاورزی با توجه به ظرفیت بالای این استان و تکمیل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان یزد در دیدار با رئیس جمهور مطرح می شود تا شرایط لازم برای این امر فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید