مهمتر از تصویب مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، پیگیری و اجرای آن است.


ساعت: 22:30
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886383

تعدادی از ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اینکه اگر مدیری نگرش دینی به مردم داشته باشد، شغل جهادی و انقلابی ندارد، خاطرنشان کردند: اگر مدیری نسبت به مردم نگرش دینی داشته باشد، شغل جهادی و انقلابی ندارد. هیچ الزامی برای ادامه کار وجود ندارد، گفتند: برخورد نامناسب مدیر با مشتریان و بی توجهی به مردم ربطی به مشکلات بزرگ ندارد و باید در استان حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; نماز سیاسی ظهر جمعه امروز در نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.


همدان


آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به همایش ائمه جمعه کشور و دیدار با رهبری و سران قوا، یکی از نکاتی را که در بیانات رهبری مورد تاکید قرار گرفت، بیان کرد: توجه جدی به مردم و همراهی با آنها بود که البته همیشه به کارکنان نظام تاکید کرده اند..


وی گفت: رفتار پدرانه با مردم، رعایت تقوا از سوی ائمه جمعه و توجه به محرومان از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد..


امام جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای دولت به استان تصریح کرد: دولت سیزدهم با رویکرد خدمت به مردم وارد عرصه فعالیت شد و امیدواریم این تواضع و روحیه میهن دوستی و گوش شنوا باشد. به دغدغه ها و مشکلات بین تمامی مدیران استان گسترش خواهد یافت.


وی با بیان اینکه زیربنای دولت سیزدهم کاهش فاصله مردم با مسئولان است، گفت: سفرهای هیئت های دولتی باید تحرک مدیران خدمات رسانی را افزایش دهد..


شعبانی با اشاره به اینکه اگر مدیری فرهنگ ملیت، کار جهادی و انقلابی نداشته باشد، گفت: اگر مدیری فرهنگ ملیت، کار جهادی و انقلابی را نداشته باشد. هیچ الزامی برای ادامه کار وی وجود ندارد، افزود: برخورد نامناسب مدیر نسبت به مشتریان و نگاه بالا به مردم هیچ ربطی به مشکلات بزرگ ندارد و باید در استان حل شود..


وی سفر ریاست جمهوری به همدان را دارای برکات فراوان دانست و گفت: 14 هزار میلیارد تومان در حوزه اعتبارات و 179 پروژه در این سفر به استان همدان واگذار شد.


امام جمعه همدان با اشاره به مشکل کم آبی در استان و درخواست از رئیس جمهور برای رفع آن، گفت: اگر تا شهریور ماه برخی از مشکلات حل نشود، وضعیت آب روشن نیست و به همین دلیل باید مردم به این مشکل رسیدگی کنند. در استفاده از آن دقت کنید.”.


وی با بیان اینکه مردم باید در موضوع آب صبور باشند چرا که این مشکل با وجود اینکه بودجه زیادی برای حل آن در نظر گرفته شده است به راحتی قابل حل نیست، گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان این مشکل به زودی حل شود. حاکمان.


شعبانی موضوع مسکن را دومین درخواست استان از رئیس جمهور دانست و گفت: مهمتر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، اجرا و پیگیری آن از سوی مسئولان است تا شاهد اجرای این مصوبات و تصمیمات باشیم. از دولت”..


وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله الحسین (ع) گفت: وقتی نسیم محرم و امام حسین (ع) در جامعه می وزد زنده می شود، چرا که مجالس عزاداری حسینی دل های مرده و مظلوم را زنده می کند..


امام جمعه همدان ادامه داد: عشق به امام حسین (ع) انسان را به همه خیران عالم نزدیک می کند، گریه بر این امام همام، عزاداران را مورد توجه حضرت فاطمه زهرا (س) قرار می دهد..


وی با بیان اینکه جامعه دینی استان و کشور باید توجه ویژه ای به احیای مجالس اهل بیت و امام حسین (ع) داشته باشند، بر نصب پرچم های سیاه بر درب منازل، کوچه ها، شهرها تاکید کرد. جاده ها شریان ها و بازارها..


شعبانی ضمن درخواست از نمازگزاران که از کودکی به فرزندان خود نشستن در خیمه امام حسین (علیه السلام) را بیاموزند، گفت: به کودکان کمک کنید تا خودشان خیمه بزنند و عزاداری برای اهل بیت (ع) بیاموزند..


وی در ادامه بر لزوم ایجاد نمازخانه در منزل تاکید کرد و افزود: مصلای خانه باعث درخشش مردم می شود و در رفتار و فضای داخلی خانه افراد تاثیرگذار خواهد بود..


امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی یک مجلس عزاداری پنج نفره تاثیر بسیار بیشتری نسبت به اجتماع چند صد نفری دارد، گفت: از ظرفیت حوزه علمیه می توان برای برپایی مجلس دعا و با یک مداح و تعداد کم استفاده کرد. از خانواده ها، مجلسی برای امام حسین (ع) برگزار و از برکات آن حضرت استفاده کردند.


وی با اشاره به اینکه در برگزاری مجلس ترحیم باید مراقب حقوق امام حسین (ع) باشیم، گفت: گاهی هیئت مذهبی 12 شب ها مردم با بلندگو در خیابان راه می روند، این رفتار مورد قبول اباعبدالله (علیه السلام) نیست، نباید مزاحم همسایه ها شود..


شعبانی در پایان با اشاره به اینکه روز خبرنگار در پیش است با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه از مدیران خواست تا برای رفع بهتر مشکلات مردم با خبرنگاران همکاری کنند..


نهاوند


حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته گفت: جنگ حق و باطل همیشه در جریان است و باید از جبهه حق و باطل و مانند امام حسین (ع) حمایت کنیم. (علیه السلام) باید با ظلم روبرو شود»..


وی گفت: مبلغان و ذاکران وظیفه دارند درس ها، پیام ها و عبرت های عاشورا را به عزاداران برسانند و حقیقت واقعه عاشورا و اوج کرامت امام حسین(ع) در مقابله با ظلم و ستم را به مردم برسانند..


امام جمعه نهاوند افزود: اسلام از روز عاشورا زنده بوده و امام حسین(ع) اسلام را حفظ کردند و تداوم اسلام به برکت قیام اباعبدالله است..


وی گفت: همانطور که امام راحل فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است و باید راه سیدالشهدا در جامعه حاکم شود..


حجت الاسلام مقیثی گفت: در مراسم و هیئت هایی که به نماز اهمیت می دهند، بیان احکام دین و عزاداری باید در کنار هم باشد و عمل در راه امام حسین (ع) بسیار مهم است. به برپایی نماز توجه ویژه داشته باشید. در هیئت ها.


امام جمعه نهاوند در بخشی دیگر از خطبه ها به سفر رئیس جمهور به استان و حضور وزرا در نهاوند اشاره کرد و افزود: اولویت های پروژه های شهرستان بیان و مشکلات در این سفر ابلاغ شد و امیدواریم برکات و آثار این سفر در آینده مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: در این سفر بازدیدهای مختلفی از سوی دو وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ و جهاد کشاورزی صورت گرفت و مردم امیدوارند همگان از برکات و مصوبات این سفر برخوردار شوند..


حجت الاسلام مغیتی در بخشی دیگر از خطبه های خود به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور و دیدار با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نقش مهمی در مقابله با چالش ها، مشکلات، حوادث و آشوب ها داشت. “.


وی در قسمت پایانی خطبه ها گفت: سالروز عملیات مرصاد و رشادت ها و رهبری سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی در نهاوند گرامی داشته شود..


امام جمعه نهاوند افزود: همانطور که شهید صیاد شیرازی، سردار محسن رضایی و شهید همدانی گفتند، نقش سربازان ولایت در مقابله با منافقین در تنگه چهار زبر و رشادت های سردار سلگی کم نظیر بود و باید در این منطقه از آن تجلیل شود. نهاوند در این روز. قدر شهدای این عملیات و مقام شهید حاج میرزا سلگی را بدانیم.


اسدآباد


حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد با تاکید بر حفظ کرامت منبر و حرم حضرت امام حسین (ع) از سخنرانان خواست از جملات و مطالب عقیم، بی اساس و غیرمستند در حرم ها پرهیز کنند و از جملات مستند استفاده کنند. ..


حجت الاسلام سید موسی حسینی مجید امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته 7 مرداد ماه این شهرستان با توصیه زائران به تقوای الهی و با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از هیئت های مذهبی و عاشقان و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواست تا از این ماه نهایت استفاده را ببرند. حضورش را در منابر افزایش دهد..


وی اشک و اندوه را جوهره نهضت امام حسین (ع) دانست و گفت: ایشان از مبلغان و روحانیون منبرها می خواهند که در ماه محرم علم و بصیرت افزایی کنند..


امام جمعه اسدآباد با تاکید بر حفظ کرامت منبر و حرم حضرت امام حسین (ع) از نمازگزاران خواست از سخنان و مطالب عقیم، بی اساس و غیرمستند در حرم ها پرهیز کنند و از سخنان مستند استفاده کنند..


اشاره کرد که 7 در حالی که 17 محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است. .


حجت الاسلام حسینی مجید به دیدار روز جمعه ائمه جماعات در کشور و دیدار رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: این دیدار به مدت سه روز و با حضور و سخنرانی سران لشکری ​​برگزار شد. ، رادیو و تلویزیون..


وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فکر می کنند ذکر الله و اجتماع دو عامل در نماز جمعه است که باید مورد توجه قرار گیرد..


امام جمعه اسدآباد گفت: سکوی نماز جمعه در اتحاد مردم و کمک به جامعه در سیل زلزله و ویروس کرونا و وحدت و جایگاه مرجعیت موثر بوده و هست..


وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و نماینده ویژه وی به شهرستان اسدآباد گفت: در این سفر به رئیس جمهور گفتم که این گردنه به کشتارگاه تبدیل شده و سالانه هزاران زائر از این شهر عبور می کنند که خواستار این هستند که تونل ساخته شود و قول موساد در این زمینه داده شود.


حجت الاسلام حسینی مجید سفر استانی هیئت دولت و شنیدن درد مردم را کاری خیر خواند و از زحمات مسئولین تشکر کرد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید