واکنش قضایی به کوتاهی دستگاه ها در اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی/ اسامی پناهندگان در اجرای مصوبات به استاندار اعلام شد.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813934

دهشیری گفت: علاوه بر طرح شکایت از دستگاه ها و نهادهایی که از تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه طفره رفته اند، اسامی آنها به استاندار اعلام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی دهشیری رئیس قاضی استان یزد در حاشیه جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان یزد در گفت و گو با یزدرسا با اشاره به وضعیت حقوقی مصوبات این کارخانه، گفت: تصمیماتی در راستای رفع موانع تولید و اشتغال اعلام می شود.

وی افزود: اما با وجود همکاری بسیار خوب دستگاه ها و نهادهای مختلف در استان، کمتر دستگاه و نهادی است که به دلایل مختلف از اجرای این مصوبات خودداری کند و این جایگاه در دبیرخانه ستاد رصد و رصد می شود. “

دهشیری گفت: امسال اسناد اصلی ثبتی و املاک، کمرگ، شرکت شهرک های صنعتی و بانک های تجاری و ملی طبق تحقیقات انجام شده همکاری بسیار خوبی در اجرای مصوبات این ستاد داشته اند که قابل تقدیر است.

وی افزود: در این میان تعدادی از دستگاه ها و نهادها نیز بار مصوبات را از دوش خود برداشته اند. علاوه بر طرح شکایت، اسامی آنها به عنوان عالی ترین دستگاه اجرایی استان به استانداری اعلام می شود تا اقدامات و راهنمایی های لازم به آنها انجام شود.»

رئیس قاضی استان گفت: این ستاد زیر مجموعه قوه قضائیه است و بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون فعالیت می کند، لذا برخی کاستی ها و کوتاهی ها در طول سال تولید انجام می شود. ، تعمیر و نگهداری و برچیدن پذیرفته می شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب این ستاد در 11 ماهه امسال گفت: دریافت 300 درخواست از طریق سایت حامی نشان از عملکرد خوب و اعتماد واحدهای تولیدی به این ستاد برای رفع موانع تولید و اشتغال در استان است.

دهشیری گفت: این در حالی است که تعدادی از درخواست ها قبل از ارجاع به دادگاه عمومی ستاد در دبیرخانه ستاد و کمیسیون های تخصصی بررسی و موانع آن رفع شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: 158 مصوبه، 21 مکاتبه به دبیرخانه ستاد انجام و مشکل برطرف شد و برخی از درخواست ها دعوی دارد یا مربوط به «دستگاه ستادی است که از دستور کار ستاد خارج شده است».

عالی ترین مقام قضایی استان گفت: از مجموع مصوبات ستاد اجرایی سیاست اقتصادی مقاومتی قوه قضائیه در استان 72 مورد در دست اجرا و 35 مورد در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید