هپکو افتخار دارد و توانایی خود را ثابت کرده است / واردات 10000 دستگاه ماشین آلات با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821880

آصفری با تاکید بر توانمندی های هپکو گفت: تناسب واردات 10 هزار دستگاه با اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است و شعار برچیده شدن و حفظ تولید چقدر است جای سوال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس، چهارشنبه 25 فروردین در مراسم رونمایی از محصول جدید کامیون معدنی در هپکو اراک گفت: هپکو مایه افتخار استان مرکزی و مردم است. اراک.کردها با احیای این شرکت و رونق تولید قنادی ادامه خواهند داد.

وی در خصوص واردات تجهیزات سنگین به کشور گفت: در جریان تصویب بودجه در مجلس، پیشنهادات مختلفی از سوی دولت و برخی نمایندگان برای بحث واردات ماشین آلات مطرح شد، اما متاسفانه علیرغم تلاش ما، دولت و دیگر نمایندگان ما نخواستیم این کار را انجام دهیم و از تصویب واردات تجهیزات راهسازی و معدنی جلوگیری کنیم.

آصفری تاکید کرد: اینکه واردات 10 هزار دستگاه با اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری برنامه ریزی شده و شعار برچیده شدن و ادامه دادرسی مناسب است، جای تردید است، البته متهم خارج از کشور نیست بلکه در داخل بدنه دولت است. “

وی ادامه داد: چرا باید کارخانه ای مانند هپکو به سهامدار نالایق واگذار شود و همه مشکلات را برای این شرکت ایجاد کند؟ با این حال ما توانسته ایم هپکو را از دست ناتوانش خارج کنیم و امیدواریم تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده حمایت های لازم را داشته باشد، یک میلیارد دلار برای هپکو هزینه شده است و منتظر اتفاقات خوبی در هپکو هستند اما حمایت از تولید با شعار محقق نمی شود و مسئولان باید در عمل نشان دهند.

این نماینده مجلس در خصوص واردات خودرو و ماشین آلات به کشور گفت: با واردات خودرو صددرصد موافقم چرا که ایران، هودرو و سایپا با محصولات بی کیفیت و قیمت هایی که با این کیفیت همخوانی ندارد باعث رضایت می شوند. مردم، اما از نظر تولید. ” ماشین آلات سنگین ساختمانی و معدنی هپکو ارزش خود را ثابت کرده است.

آصفری افزود: امروز هپکو ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ای دارد که اگر بخواهیم آن را وارد کنیم باید میلیون ها دلار برای آن هزینه کنیم، پس چرا دولت هنوز به توانایی جلوگیری از واردات ماشین آلات راه و معدن اعتقاد راسخ ندارد. هم از خروج ارز و هم از ایجاد اشتغال جلوگیری شود.

نماینده اراکچانی خاطرنشان کرد: هپکو می خواهد زندگی کند و همه باید کمک کنند تا دست واسطه ها و مزدوران قطع شود چرا که آنها به فکر دولت نیستند بلکه می خواهند جیب خود را پر کنند.

وی با تاکید بر اینکه هپکو باید توانمندی های خود را نشان دهد و حرکت خود را تسریع کند، افزود: از مدیرعامل و مجموعه مدیریتی هپکو انتظار داریم دست بدهند و به تعهد خود مبنی بر تحویل 50 دستگاه به وزارت راه عمل کنند زیرا به وزیر راه قول داده ایم. که به محض تحویل سری اول سفارشات هپکو، قرارداد 500 دستگاهی بین این وزارتخانه و هپکو منعقد خواهد شد که نیاز به تولید اولیه دارد.

آصفری گفت: امروز دست کسانی که به دنبال سرمایه های ارزشمند هپکو هستند و پروازها قطع شده است و خوشبختانه وزارتخانه های مرتبط با هپکو مانند وزارت راه و کشور آماده حمایت و همراهی وزرای بسیج هستند. “

اولین محصول پرکاربرد و جدید هپکو که با نام کامیون معدنی 65 تنی به معادن عرضه می شود، امشب با حضور جمعی از کارکنان، مدیران و زحمتکشان هپکو ارائه و به خریدار تحویل داده شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید