واردات این گونه کالاهای تولید داخل متوقف می شود / در صورت مجوز، هپکو قادر به تولید ماشین آلات مختلف خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص چالش های واردات ماشین آلات معدنی با وجود توانمندی هپکو در تامین نیاز کشور، گفت: در مواردی که چنین محصولاتی در بازار داخلی تولید می شود، واردات آنها نباید به سمتی برود که تولید داخلی را ریشه کن کند. این یک استدلال بسیار واضح است. «این نمی‌خواهد و پیچیده نیست.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قبول داریم برخی از ماشین آلات معدنی در حال حاضر توسط هپکو قابل ساخت نیست و یا نیاز کشور به طور کامل تامین نمی شود، اما سوال اینجاست که چرا باید در مواردی واردات انجام شود. هپکو قادر به تولید است.»

سلیمی خاطرنشان کرد: عمده واردات در زمینه ماشین آلات راهسازی و برخی ماشین آلات معدنی سبک و متوسط ​​است که در این زمینه ها به ویژه در تولید ماشین آلات راهسازی هپکو موفق هستند اما در مواردی که این گروه انجام نمی دهند. در صورت اجازه، اکنون تولید کنید. هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است پس باید این جاده برای حرکت هپکو باز باشد.

وی با انتقاد از برخی ارکان رونق تولید هپکو گفت: متأسفانه زمانی که هپکو اجازه نفس گیری نداشته باشد، ظرفیت سرمایه گذاری آن کاهش می یابد که این امر در درازمدت آسیب جدی به مجموعه وارد می کند.


خصوصی سازی هپکو آسیب جدی به این مجموعه و کشور وارد کرده است

این نماینده مجلس تاکید کرد: متأسفانه در مورد هپکو آسیب جدی در بحث واگذاری و متقابل این مجموعه وارد شده است و سوال این است که چه کسی باید این خسارت را جبران کند. “

نماینده مردم دلیجان و محلات گفت: مشکلاتی که در هپکو ایجاد شد به کشور آسیب وارد کرد چرا که از یک طرف واردات ماشین آلات به اشتباه انجام شد و از طرف دیگر تولید متوقف شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری هپکو فعلی انحراف از سوی قوه قضائیه صورت گرفت و باید مراجع نظارتی به طور جدی وارد عمل شوند و مشخص شود چه کسانی خسارت را جبران می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید