آذرآب به زودی دو قرارداد داخلی و خارجی امضا می کند/ هپکو پتانسیل خوبی برای تعمیرات اساسی ماشین آلات در کنار تولید دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جودکی، مدیرعامل صمت استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت شرکت صنایع آذرآب اراک گفت: آذرآب ظرفیت بسیار خوبی در کشور و خاورمیانه است و باید از این ظرفیت استفاده کرد اما متاسفانه در عین حال به دلایل متناقضی از این ظرفیت غفلت شد اما با تلاش ها در سطح استان اکثر مشکلات آذرآب حل شده است، هرچند که به دلیل انباشته شدن مشکلات در سال های اخیر از جمله نحوه و شکل انتقال، آذرآب با مشکلات متعددی مواجه شده است.

جودکی بیان کرد: زمینه انعقاد قرارداد با آذرآب هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای خارجی فراهم شده است و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی یا به زودی آذرآب همانند ورود اولین قرارداد خود را برای صنعت داخلی و خارجی امضا کند. نقدینگی این مجموعه از مشکلات دیگر مانند بدهی بانکی، تامین اجتماعی و مسائلی از این دست برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در خصوص آذرآب بحث سهامی است که دولت دنبال می کند تا سهام خود را از بانکی که در این حوزه مسئولیتی ندارد به مجموعه توانمند و دارای قدرت رهبری و تصمیم گیری واگذار کند.

جودکی همچنین درباره چالش واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به شرکت هپکو گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست دولت اولویت با تولید داخلی است زیرا وقتی تولید داخلی داریم واردات محصول با مشکل مواجه می شود. اما تولید داخلی چگونه است؟”ما هم داریم که تولید داخلی چقدر باید باشد سوالات کارشناسی است که باید در مورد آنها به نتیجه برسیم.

مدیرکل صمت استان مارکاسی خاطرنشان کرد: در بحث ظرفیت تولید هپکو و آنچه باید در این زمینه به نتیجه برسیم، اختلاف نظر وجود دارد، این در حالی است که هپکو با وجود پتانسیل بسیار زیاد، مجموعه های صنعتی زیادی در حوزه تولید دارد. معادن و راهسازی، بنابراین باید از مناطق مغفول مانده نهایت بهره را ببریم تا پتانسیل هپکو را بشناسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید