گروه های تاثیرگذار از «هپکو» و «آذرآب» فاصله بگیرند/ به آینده آذرآب بسیار خوشبین هستیم/ هپکو می تواند تولید مستمر و انبوه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزاد محصول عالمی مدیر مرکزی در گفتگو با سرزمین خورشید؛ اراک در خصوص آخرین وضعیت شرکت صنایع آذرآب گفت: آذرآب مشکلات زیادی دارد و اگر آنها را بشماریم این شرکت درگیر بیش از 35 مشکل جدی است که از قراردادهای نیمه تمام گاهی بالای 20 سال و پروژه های نیمه تمام ناتمام گرفته تا … ضمانت‌نامه‌ها، بدهی‌های بانکی، موارد فساد، مشکل سهامداران و مدیریت، برخی مسائل کارگری و برخی تأثیرات خارج از شرکت که بسته‌ای را تشکیل می‌دهند و کار را برای آذرآب سخت می‌کنند.


استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به گروه های ذی نفوذ هشدار می دهیم از صنعت دور بمانند، افزود: مشکلات حاکمیتی آذرآب در حال حل شدن است و هیات مدیره این شرکت پس از مدت ها بلاتکلیفی انتخاب شده است. علاوه بر این، جلسات بسیار خوبی برای تغییر وضعیت سهامداران برگزار شد، این اتفاقی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، زیرا کار آسانی نیست و کمی زمان می برد.


مخلص الائمه ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر تغییر ترکیب سهامداری آذرآب باید اجرایی شود و جلساتی در این زمینه برگزار کرده ایم و در نهایت سهامدار جدید و تیم مدیریتی این شرکت باید با تعامل و برنامه ریزی مشکلات را حل کنند. .


وی تاکید کرد: موانع اجرایی آذرآب را برمی داریم و مشکلاتی را که در حوزه دستگاه های اجرایی است حل می کنیم و مسائل فنی نیز برعهده کارگران و مدیران آذرآب برای شروع تولید است.


استاندار مرکزی گفت: بزرگترین قرارداد آذرآب با 14 پروژه فرعی منعقد شده و به زودی وارد فاز اجرایی می شود که باید در اولویت کارها قرار گیرد ضمن اینکه آذرآب تعدادی پروژه دارد که از سال های گذشته در حوزه پروژه با تاخیر مواجه شده است. بخش های نفت، پتروشیمی و… باید تکلیف مشخص شود.


مخلص الائمه افزود: با شروع تولید، موانع مالی شرکت برطرف می شود و اختلافات بانکی، چک های برگشتی، تعهدات مالیاتی و …. به تدریج حل خواهد شد، بنابراین من به آینده آذرآب بسیار خوشبین هستم و اتفاقات خوبی برای این شرکت در راه است.


وی خاطرنشان کرد: با تغییر سهامداران قطعا وجوهی وارد شرکت آذرآب می شود و مذاکراتی نیز در این راستا انجام شده است و این شرکت با توجه به توان فنی و مهندسی و نوع محصولات مشتریان زیادی دارد.


هپکو هیچ مانع جدی برای تولید ندارد


استاندار مرکزی در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو نیز اظهار داشت: هپکو مانع جدی بر سر راه تولید ندارد اما در حال حاضر مانع عمده واردات است و حمایت هپکو در این زمینه مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت ضمن اینکه ما معتقدیم که گروه های تاثیرگذار باید بله هپکو نیز از خود فاصله بگیرند.


مخلص الائمه افزود: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور گروه هایی از این شرکت بازدید کردند و قول سفارش به هپکو داده شد.


وی تصریح کرد: پیشنهاد تغییر در ترکیب سهامداران هپکو را نیز داده ام، البته وضعیت سهامداران هپکو به اندازه آذرآب وخیم نیست و این شرکت می تواند با این ترکیب موفق عمل کند.


مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در زمینه واردات نیز در مواقع لزوم از واردات بی رویه جلوگیری کرده ایم زیرا هپکو می تواند تولید ثابت و انبوه داشته باشد و شرایط این شرکت در حال حاضر بسیار بهتر از آذرآب است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید