با واگذاری سهام آذرآب مشکلاتی مانند دومینو حل می شود/ پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت واردات محصولات هپکو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با سرزمین خورشید؛ وی در خصوص سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی و بازدید از شرکت های هپکو و آذرآب گفت: آذرآب یکی از شرکت های منحصر به فرد در کشور و منطقه خاورمیانه است و ظرفیت تولید و خدمات فنی و مهندسی این مجتمع ها بسیار بالا هستند البته همانطور که آقای رئیس جمهور اشاره کردند این شرکت مشکلات مدیریتی دارد و عمدتاً مشکل با سهامداران آن منجر به بروز مشکلات دیگری شده است.


جودکی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که در خصوص آذرآب و آقای رئیس جمهور مطرح شد، با تاکیدی که ایشان فرمودند، قطعا در هفته های آینده تصمیم گیری می شود و شورای دولت در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد، بحث تعیین تکلیف است. سهام تکلیفی متعلق به این شرکت که در حال حاضر در اختیار بانک کشاورزی است و درخواست این است که این سهام به گروهی توانمند و واجد شرایط در زمینه فعالیت صنعتی واگذار شود.


وی ادامه داد: اگر بحث واگذاری سهام آذرآب مطرح شود قطعا مشکلات مدیریتی حل می شود و این شرکت با امضای قراردادهایی که انجام می شود می تواند با مشکلات دیگری مانند دومینو مقابله کند.


مدیرکل صمت استان مرکزی خاطرنشان کرد: واگذاری نادرست یا به نوعی عدم واگذاری افراد برای بسیاری از صنایع از جمله آذرآب مشکلاتی ایجاد کرده است که امیدواریم با اصلاح این روند برطرف شود.


ظرفیت تعمیرات اساسی دستگاه در هپکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت


جودکی با بیان اینکه در خصوص شرکت هپکو باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: اولاً آقای رئیس جمهور دستور داده است که واردات هر محصول و کالایی که امکان تولید در کشور وجود دارد ممنوع شود و انجام نشود. ما از همین مطالعه موردی در رابطه با هپکو استفاده خواهیم کرد زیرا قراردادها در هر دو بخش راه سازی و معدن دنبال می شود.


مدیرکل صمت استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های بزرگ هپکو که به نوعی مغفول مانده و تصمیم به احیا و تقویت آن با جدیت بیشتری گرفته شد، تعمیرات اساسی ماشین آلات راهسازی و معدنی موجود است که در سال های اخیر هزاران ماشین آلات مورد استفاده قرار گرفت. وارد کشور می شود و امروز این ماشین آلات نیاز به نوسازی و تعمیر اساسی دارد و هپکو ظرفیت بسیار بالایی برای این کار دارد و ما به دنبال معادن بزرگی هستیم تا با عقد قرارداد با هپکو از این ظرفیت استفاده کنیم تا تکنسین های احتمالی هپکو در محل حضور یابند یا جابجا شوند. ماشین آلات به کارخانه

به گزارش دیار آفتاب ؛ روز جمعه 10 تیرماه در سفر یک روزه هیات دولت به استان مرکزی با توجه به ظرفیت عظیم صنعتی این استان، رئیس جمهور یک شرکت مادر تخصصی بزرگ و تخصصی را به عنوان اولین شرکت انتخاب کرد. مقصد سفر خود و پس از بازدید از شرکت آذرآب و آشنایی با مشکلات و مسائل این واحد تولیدی بلافاصله در شرکت تولیدی تجهیزات سنگین هپکو حضور یافت.

رئیس جمهور در بازدید از مجتمع صنایع آذرآب با اشاره به اینکه ریشه مشکل مجتمع صنایع آذرآب مدیریت است، گفت: سهام بانک کشاورزی در این واحد تولیدی واگذار شود.

رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نماد غرور و عزت ملی هستند، ما این واحدهای تولیدی را احیا می کنیم و نمی گذاریم بیش از این آسیب ببینند.

رئیس جمهور همچنین در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع کارکنان این شرکت گفت: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور قدرت ایجاد می کند و توسعه واحدهای صنعتی که دانش تخصصی دارند از اولویت های دولت سیزدهم است.

رایضی با اشاره به مخالفت با مافیای واردات و حمایت از تولید داخلی گفت: وارداتی که تولید داخلی را با مشکل مواجه می کند ممنوع است و با آن برخورد خواهیم کرد زیرا این از نکات برجسته رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید