واگذاری سهام آذرآب به گروه ذیصلاح در سفر رئیس جمهور پیگیری می شود


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884274

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت آذرآب مطرح شد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها برای حل مشکلات آذرآب تلاش کرده اند، گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بتوانیم بحث واگذاری سهام آذرآب را به پایان برسانیم. گروه ذیصلاح و امیدواریم با دستور رئیس جمهور این موضوع حل شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات و مسائل شرکت آذرآب که با حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، گفت: ، جهاد کشاورزی و رئیس بانک کشاورزی که بخشی از سهام شرکت آذرآب متعلق به این بانک کشاورزی است و متأسفانه علیرغم اینکه این کارخانه از نظر رتبه اول در کشور است، در حال حاضر کارخانه فعال نیست. ماشین آلات و در صورت عدم تحریم نمی توانیم لوازم و ماشین آلات این شرکت را وارد کنیم.

آصفری تصریح کرد: شرکت آذرآب دارای نیروی کار متخصص و توانمند منحصر به فردی است اما متاسفانه کمتر از 30 درصد ظرفیت شرکت فعال است، از طرفی دغدغه کارگران نیز امنیت شغلی است بنابراین با توجه به سفر آتی رئیس جمهور استان مرکزی، برنامه وزارت جهاد و بانک کشاورزی باید مختص این مجموعه باشد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آذرآب از دو حوزه تحریم شده است، افزود: هم تحریم های آمریکا و هم تحریم های ایجاد شده به دلیل بی توجهی دولت قبل، این شرکت با مشکلات و بدهی هایی مواجه است که نمی تواند فعالیت کند.

واگذاری سهام آذرآب به گروه ذیصلاح در سفر رئیس جمهور پیگیری می شود

میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: متاسفانه شرایط آذر آب به بن بست رسیده بود و این شرکت به دلیل وجود بیش از 70 فقره چک برگشتی و بدهی به سیستم بانکی با محدودیت هایی مواجه بود. پرونده های تامین اجتماعی و مالیاتی که بر اساس تصمیم استاندار مرکزی و ابلاغ به بانک مرکزی در نهایت منجر به ابطال بدهی بانکی آذرآب و چک های برگشتی شد.

میرزاخانی تصریح کرد: در حال حاضر آذرآب عملا محدودیتی برای انعقاد چهارده قرارداد با پیمانکار سازمان انرژی اتمی ندارد و مبنای انعقاد قرارداد 72 میلیون یورویی با شرکت روس اتم آماده است.

وی ادامه داد: آذرآب از قرارداد قبلی 2 میلیون و 800 هزار دلاری که در سال های اخیر با روس ها داشت به دلیل عدم انجام تعهدات 2 میلیون و 100 هزار دلار جریمه شد که خوشبختانه با جلسات برگزار شده و طی در مذاکرات طرف روسی این جریمه را پرداخت کرد و سد مقابل آذرآب برداشته شد.

معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: از یک سو چون قراردادهای آذرآب ارزی است، ضمانت ها نیز باید ارزی باشد اما با پیگیری ها و جلساتی که در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، روسیه اکثر طرفین در نهایت با ضمانت ریالی موافقت کردند.

وی افزود: یکی از مشکلات آذرآب در اخذ ضمانت نامه بانکی مشکل نقدینگی است که در این راستا با اقدامات بعدی استاندار مبلغ 200 میلیارد تومان از بانک ملی و تسهیلات توسعه تولید درخواست شده است.

میرزاخانی تصریح کرد: روس ها آمادگی دارند در مدت 48 ساعت 2 قرارداد را پیش پرداخت کنند و عملا تمامی موانع انعقاد قرارداد جدید از پای آذرآب برداشته شده و در خصوص کارت بازرگانی این شرکت نیز پیگیری ها انجام شده است. مواد اولیه و مسائل گمرکی.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها برای رفع مشکلات آذرآب تلاش کرده اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بتوانیم بحث واگذاری سهام آذرآب را به گروه ذی صلاح به نتیجه برسانیم و امیدواریم این امر محقق شود. موضوع با دستور رئیس جمهور تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید