وزارت نفت باید گاز نیروگاه شازند را صادر کند/ دستور رئیس جمهور برای نظارت و رفع مشکلات هپکو و آذرآب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس جمهور گفت: این دیدار با اعضای مجمع نمایندگان 5 استان حدود 3 ساعت به طول انجامید و نمایندگان مجلس نسبت به مسائل ملی و منطقه ای ابراز نگرانی کردند. “

آصفری در خصوص موارد مطرح شده از سوی وی در این جلسه افزود: گلایه هایی که از نحوه توزیع بودجه استانی وجود داشت از جمله مواردی بود که ذکر شد چرا استان مرکزی از نظر درآمد و سپرده در خزانه رتبه چهارم و پنجم را دارد اما رتبه 23 را دارد. به این امر اعتراض کرده و می خواهند این روند بودجه را در کشور اصلاح کنند.

وی ادامه داد: این موضوع منجر به ترازنامه نمی شود و استان های دارای درآمد خوب ترغیب به واریز درآمد به خزانه نمی شوند بنابراین این نقص معیوب در ساختار بودجه باید اصلاح شود.

دستور رئیس جمهور برای نظارت و حل و فصل مسائل هپکو و آذرآب

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب گفت: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه مشکلات کارگران هپکو و آذرآب بود. از سوی دیگر با برخی تصمیمات دولت، وضعیت کارخانه هپکو روز به روز رو به وخامت است و رو به بهبودی نیست، بنابراین لازم است شخص رئیس جمهور به موضوع این دو کارخانه بزرگ ورود کند.

اسفاری افزود: آقای رئیس جمهور در خصوص مشکلات آذرآب سوالی داشتند که مشکلات مالی آن تشریح شده است و لازم است با توان شخصی رئیس جمهور به مشکلات آذرآب و هپکو رسیدگی شود تا وضعیت اینها بهبود یابد. دو واحد صنعتی.”

وی گفت: در نهایت رئیس جمهور در بحث مشکلات کارخانجاتمان دستور داد به صورت جدی و ویژه بر موضوع کارخانه های هپکو و آذرآب نظارت شود تا موانع تولید در این واحدها رفع شود.

وزارت نفت موظف به قطع نفت کوره و گازرسانی به نیروگاه شازند شود/ مشکلات پروژه های نیمه تمام در استان به وجود آمده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب همچنین موضوع آلودگی هوای اراک را از دیگر موضوعات مطرح شده در حضور رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور بلافاصله به استاندار دستور داد تا شخصاً بر موضوع برق نظارت داشته باشد. معاون اجرایی رئیس جمهور وارد عمل شود تا وزارت نفت موظف به گازرسانی به نیروگاه شود.

آصفری افزود: موضوع بعدی بحث راه آهن استان بود که با توجه به اینکه راه آهن اراک بزرگراه اصلی است، این سوال در مورد تقسیم بندی راه آهن اراک – کم مطرح شد که برای صنایع استان بسیار مفید خواهد بود. “

وی مشکلات حوزه انتخابیه خود را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: اثرات سایت هسته ای خنداب بر کشاورزی و صنعت خنداب مورد بررسی قرار گرفت. از رئیس جمهور خواسته ایم که وارد شود تا این سایت هسته ای مشکلات شهر کارآمد باشید را حل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب افزود: در این جلسه مسائل و مشکلات اینترنت روستایی نیز مطرح شد چراکه متاسفانه روستاهای ما در استان با مشکل جدی اینترنت مواجه هستند. با توجه به تولید کشمش و حبوبات در این شهرها باید خرید تضمینی انجام شود.

آصفری گفت: موضوع مهم دیگر پروژه های نیمه تمام استان به ویژه پل سنجان بدون تراز بود که بیش از 10 سال از شروع این پروژه می گذرد اما بر پروژه های نیمه تمام رها شده تاکید کردیم. بیمارستان ولیعصر(عج) با 500 تخت تخت در اراک گذشت اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب گفت: مشکل آب شرب مردم به ویژه اراک نیز در این جلسه مطرح شد و گلایه داشتیم که چرا آب سد کمال صالح در اختیار صنایع و امروز مردم اراک قرار می گیرد. هنوز مجبور به استفاده از آب چاه ها در برخی مناطق شهری هستند. 50 روستای ما در شهرستان های اراک، کمیجان و هنداب با کم آبی مواجه هستند و از آب انبارها آب می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید