از لزوم افزایش تعامل مدیران با رسانه ها تا آخرین اخبار هپکو و آذرآب/ صحبت های مخلص الائمه درباره مسکن ملی و آلودگی هوای اراک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد محالث الائمه استاندار مرکزی در بازدید از پایگاه تحلیلی خبری دیار آفتاب به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار گفت و گوی صمیمانه ای با خبرنگاران این گروه داشت و گفت: دیار آفتاب یکی از پایگاه های خبری واقعا فعال و ارزشمند استان مرکزی که فعالیت آنها این رسانه جای قدردانی ویژه ای دارد زیرا در طول مدتی که در خدمت رسانی در استان موفق بوده ایم از مشارکت و هم افزایی ایجاد شده توسط این رسانه بهره مند بوده ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت اعتماد عمومی و ارتقای امید مردم مهمترین پروژه دولت سیزدهم مردمی است و تاکید رئیس جمهور محترم نیز بر این امر است.

مخلص الائمه تاکید کرد: البته برخی هجمه ها و روابط مغرضانه با اقدامات دولت نیز انجام می شود تا پروژه تقویت اعتماد عمومی به دولت سیزدهم اتفاق نیفتد.

وی افزود: رویکرد دولت این است که روسای دستگاه های اجرایی ارتباط خود را با مردم بهبود بخشند و حضور مستقیم و بی تکلف بین مردم را با نشستن پشت میز و پشت درهای بسته جایگزین کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی طرحی با عنوان «رایحه خدمات» تدوین و اجرا شده است که دارای مولفه های متعددی از ارتباط با نیازمندان و اقشار خاص تا ارتباط و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با مردم، فراتر از ارتباطات عادی، که باید در بخش هایی وجود دارد که این طرح تاکنون موفق بوده است.

محلس الائمه در پاسخ به سوال و گلایه ای مبنی بر ضعف ارتباط برخی مدیران با رسانه ها تاکید کرد: قطعا به اطلاع مدیران تمامی دستگاه های اجرایی استان می رسانیم که باید ارتباط خود را با حوزه های رسانه ای، خبرنگاران و خبرنگاران حفظ کنند. خصوصاً با نشریات مجازی می نویسد که در انجام وظایف خود مسئولانه، متعهد و درست عمل می کنند و ما از سطح فعلی این روابط در استان راضی نیستیم و راضی کننده نیست.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران فعال و دارای دانش رسانه ای هستند، اما مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید سطح سواد رسانه ای خود را ارتقا داده و ارتباطات رسانه ای را افزایش دهند، برای این منظور در اولین جلسه مجمع عمومی سازمان به طور مفصل این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شورای اداری استان تاکید می کنیم.


گروه های تاثیرگذار باید از «هپکو» و «آذراب» فاصله بگیرند.

مالک الائمه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت شرکت صنایع آذرآب اراک نیز اظهار کرد: آذرآب مشکلات زیادی دارد و اگر آنها را بشماریم این شرکت درگیر بیش از 35 مشکل جدی از قراردادهای نیمه تمام و بعضاً بیش از حد است. 20 سال و پروژه های نیمه تمام ناتمام تا ضمانت نامه ها، بدهی های بانکی، پرونده های فساد، مشکلات سهامداران و مدیریت، برخی مشکلات کارگری و برخی جریان های نفوذ خارج از شرکت که بسته ای را تشکیل می دهد و کار را برای آذرآب سخت می کند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به گروه های ذی نفوذ هشدار می دهیم از صنعت دور بمانند، افزود: مشکلات حاکمیتی آذرآب در حال حل شدن است و هیات مدیره این شرکت پس از مدت ها بلاتکلیفی انتخاب شده است. علاوه بر این، جلسات بسیار خوبی برای تغییر وضعیت سهامداران برگزار شد، این اتفاقی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، زیرا کار آسانی نیست و کمی زمان می برد.

مخلص الائمه ادامه داد: دستور آقای رئیس جمهور مبنی بر اصلاح ترکیب سهامداری آذرآب باید اجرایی شود، جلساتی در این زمینه داشته ایم و در نهایت سهامدار و تیم مدیریتی جدید این شرکت باید با تعامل و مشکلات مشکلات را حل کنند. برنامه ریزی.

وی تاکید کرد: موانع اجرایی آذرآب را برطرف می کنیم و مشکلات حوزه دستگاه های اجرایی را برطرف می کنیم و مسائل فنی برای شروع تولید بر عهده کارگران و مدیران آذرآب است.


ما به آینده آذرآب بسیار خوشبین هستیم

استاندار مرکزی گفت: بزرگترین قرارداد آذرآب با 14 پروژه فرعی منعقد شده و به زودی وارد فاز اجرایی می شود که باید اولویت بندی در دستور کار قرار گیرد، ضمن اینکه آذرآب تعدادی پروژه دارد که از سال های گذشته در حوزه پروژه ها با تاخیر مواجه شده است. بخش نفت، پتروشیمی و… باید تکلیف مشخص شود.

مخلص الائمه افزود: با شروع تولید، موانع مالی شرکت برطرف می شود و اختلافات بانکی، چک های برگشتی، بدهی های مالیاتی و …. به تدریج حل خواهد شد، بنابراین من به آینده آذرآب بسیار خوشبین هستم و اتفاقات خوبی برای این شرکت در راه است.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر سهامداران قطعا منابع مالی وارد شرکت آذرآب می شود و مذاکراتی نیز در این راستا انجام شده است و این شرکت با توجه به توان فنی و مهندسی و نوع محصولات مشتریان زیادی دارد.


هپکو هیچ مانع جدی برای تولید ندارد

استاندار مرکزی در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو نیز اظهار داشت: هپکو مانع جدی بر سر راه تولید ندارد اما در حال حاضر مانع عمده واردات است و حمایت از هپکو مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت در حالی که ما بر این باورند که گروه‌های تاثیرگذار باید از خود و توسط هپکو فاصله بگیرند.

مخلص الائمه افزود: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور گروه هایی از این شرکت بازدید کردند و قول دادند سفارشات را به هپکو ارائه کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تغییر در ترکیب سهامداران هپکو را نیز داده ام، البته وضعیت سهامداران هپکو به اندازه آذرآب وخیم نیست و این شرکت می تواند با این ترکیب موفق عمل کند.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: در بحث واردات نیز در مواقع لزوم از واردات بی رویه جلوگیری کرده ایم زیرا هپکو می تواند تولید ثابت و انبوه داشته باشد و شرایط این شرکت در حال حاضر بسیار بهتر از آذرآب است.


استان مرکزی از طرح جهش تولید خانگی در سراسر کشور جلوتر است

استاندار مرکزی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های ملی مسکن در استان و به ویژه در اراک گفت: استان مرکزی یکی از استان های پیشرو در طرح جهش تولید مسکن در سراسر کشور است و به امید خدا به نتیجه خواهد رسید. کل سهمیه

وی ادامه داد: شهر اراک تنها کلانشهری است که طرح جهش تولید مسکن در آن اجرا می شود و در حال حاضر با 8 هزار و 112 واحد بزرگترین تک پروژه مسکن را داریم که در هیچ جای کشور بی نظیر است.


تا 10 روز آینده پروژه 8112 واحدی اراک شتاب می گیرد

استاندار مرکزی بیان کرد: پروژه ملی مسکن اراک پروژه بزرگی است و گاهی برخی موانع پیش بینی نشده و بعضاً پیش بینی شده می تواند کار را به تعویق بیندازد، بنابراین پروژه در حال حاضر درگیر برخی مسائل اداری و فنی است و جلسات خوبی در این زمینه برگزار شد و موانعی نیز به وجود آمد. حذف و نقشه از شهرداری منطقه به شهرداری اراک تحویل داده شد و با توجه به استقرار دفتر فنی و استحکام، مراحل تایید نهایی نقشه های فنی در حال سپری شدن است و به محض انجام این امر. پیمانکار تا روزهای آینده اتفاقات خوبی در این پروژه خواهد افتاد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: امیدواریم تا 10 روز آینده بخش مهمی از سازوکار اداری به اتمام برسد که در نتیجه کار تسریع شود و با وجود اینکه کمی از برنامه عقب هستیم اما کاملا قابل جبران است. و اصرار ما تسریع در کار البته با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و ایمنی است که این اصول باید صد در صد رعایت شود.


بازنگری در طرح جامع اراک برای کاهش آلودگی هوا در حال انجام است

محلیس الائمه در خصوص موضوع آلودگی هوای اراک و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: در سفر رئیس جمهور در خصوص موضوع آلودگی هوای اراک، داشتیم. مصوبات به ویژه توسعه عرصه های سبز کلانشهر اراک زیر. طرح جامع کاهش آلودگی هوا مصوب 1383 که کار را به تاخیر انداخت و توانستیم اعتباراتی در این زمینه بگیریم.

وی افزود: رئیس جمهور در تمام دیدارهایی که در این سفر داشت، موضوع آلودگی هوا را مورد توجه قرار داد و به آن پرداخت. دلیلش هم این است که گزارش خوبی تهیه کرده بود و در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه به مشکلات استان احترام می گذاشت.’

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که برنامه کلی کاهش آلودگی هوای اراک پس از گذشت یک دوره تقریباً 15 ساله اکنون با مشکل مواجه شده و پاسخگوی نیازهای فعلی نیست که در جلسه شورای اداری نیز به آن اشاره شد.

محلس الائمه خاطرنشان کرد: کار بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک قبل از سفر هیئت دولت به استان مرکزی با همکاری برخی گروه های علمی، مراکز تحقیقاتی و سازمان های مردم نهاد آغاز شد که این امر موجب پیشرفت شده است. و به محض نهایی شدن در اختیار هیئت قرار خواهد گرفت و وزیران تعیین می شوند تا طرح اصلاحات مبنای عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح قبلی مبنای اجراست و امیدواریم بتوانیم نواقص آن را اصلاح کنیم، هرچند مشکل آلودگی هوا مشکلی نیست که مختص اراک باشد و امروزه اکثر کلانشهرها و شهرهای صنعتی به نگران آلودگی هوا با هیدروکربن ها و همه شهرها و حتی روستاها با آلودگی هوا ناشی از ریزگردها درگیر هستند و اراک نیز از این قاعده مستثنی نیست.


مشکل آلودگی هوا یک شبه به وجود نیامد

استاندار مرکزی افزود: در اراک هم با آلودگی هوا در تابستان و هم در زمستان از منابع مختلف مواجه هستیم، از ریزگردها در فصل گرما گرفته تا آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی که به آلودگی هوای اراک در فصل سرد دامن می زند.

مخلص الائمه تصریح کرد: امیدواریم با کارهایی که در محوطه پالایشگاه انجام می شود بتوانیم بخشی از آلودگی ها را کنترل کنیم و با توسعه زیرساخت های برخی صنایع آلاینده و جابجایی آنها گام دیگری برداشته شود. و آلاینده های حمل و نقل عمومی و خصوصی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی بحث آلودگی یکی از موضوعات اصلی در حوزه نابسامانی های زیست محیطی است که امروزه دنیا با آن مواجه است و عموماً یک شبه ظاهر نمی شود، هرچند در چند دهه اخیر شدت یافته و شکل جدی تری به خود گرفته است. اما باید سریع تصمیم گرفت و مدیریت کرد، زیرا نمونه های موفقی در دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید