بازگشت آلودگی هوای تهران/ میزان آلودگی هوای تهران اعلام شد

بازگشت آلودگی هوای تهران/ میزان آلودگی هوای تهران اعلام شد

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گزارشی از بازگشت آلودگی در پایتخت خبر داد و شاخص آلایندگی را ۱۱۴ اعلام کرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران برای گروه های حساس آلوده بود.
میزان آلودگی هوای تهران چقدر است؟

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلایندگی «ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون» در حال حاضر ۱۱۴ است که به معنای شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین شاخص آلودگی هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 83 است و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

کیفیت هوای تهران با بارندگی های اخیر در شرایط مساعدی قرار گرفت اما از ساعت 19 روز شنبه (3 دی ماه) مجدداً آلوده شد و برای گروه های حساس به 105 رسید که تا ساعت 22 ادامه داشت اما از ساعت 23:00 مجدداً قابل قبول شد. . . یعنی تا امروز ساعت 13 دوباره در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس به عدد 106 رسید و تا کنون ادامه دارد.

در این شرایط، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، افراد مسن و کودکان باید فعالیت های طولانی یا شدید در فضای باز را کاهش دهند. فعالیت طولانی مدت به هر فعالیتی در فضای باز گفته می شود که افراد به صورت دوره ای برای چندین ساعت انجام می دهند و باعث می شود تنفس کمی دشوارتر از حد معمول باشد. به عنوان مثال، کار در باغ در طول روز، فعالیت شدید و هرگونه فعالیت شدید خارج از خانه که تنفس را دشوار می کند. مثلا دویدن.

لازم به ذکر است کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید