آلودگی هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر در مناطق پرتردد / افزایش آلودگی ازن

آلودگی هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر در مناطق پرتردد / افزایش آلودگی ازن

روز جدید بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۶ اردیبهشت) با شروع تردد خودروها و عدم وزش بادهای کارآمد و تجمع آلاینده ها، کیفیت هوای تهران در اکثر مناطق پرتردد در گروه های حساس ناسالم است.

پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از صبح امروز (26 اردیبهشت) به دلیل عدم وزش باد موثر و تجمع آلاینده ها طی ساعات گذشته و همچنین افزایش ترافیک صبحگاهی، غلظت ذرات گرد و غبار و کیفیت هوا افزایش می یابد. در اکثر مناطق پرتردد در مناطق ناسالم برای گروه های آسیب پذیر است. کاهش سرعت وزش باد در طول روز باعث محدود شدن انتشار آلاینده ها می شود، همچنین با تامین عوامل لازم برای تشکیل آلاینده های ازن در بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می شود.

با افزایش سرعت باد تا پایان روز دوشنبه، غلظت آلاینده ها کاهش می یابد و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود. اما با وزش باد نسبتا شدید احتمال گرد و غبار و پخش در نقاط آسیب پذیر و ورود گرد و غبار از مناطق غربی کشور وجود دارد.

کاهش نسبی سرعت باد تا صبح روز سه‌شنبه (27 اردیبهشت) باعث محدود شدن انتشار آلاینده‌ها و در عین حال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش نسبی کیفیت هوا در برخی مناطق شلوغ با شروع حرکت خودروها می‌شود.

بادهای موثر از تجمع آلاینده ها در طول روز جلوگیری می کند. این شرایط هواشناسی تا پایان روز سه شنبه ادامه دارد و دور از انتظار نیست که غلظت ذرات معلق کاهش یابد و وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته “ازن” با میانگین 99 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 96 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید