آلودگی هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر

آلودگی هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر

روز جدید : بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۳ اسفند) با حاکمیت پایداری جوی و عدم وزش بادهای موثر غلظت آلاینده ها کاهش می یابد و کیفیت هوای تهران در اکثر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار دارد.

پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد صبح روز دوشنبه (۲۳ اسفند) با حاکمیت پایداری جوی، عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی، غلظت آلاینده‌ها در حال افزایش است و کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه ها حساس خواهند بود.

افزایش نسبی سرعت باد در طول روز تا حدودی باعث انتشار آلاینده ها می شود. این در حالی است که عدم وزش بادهای موثر تا اواخر روز دوشنبه منجر به تجمع آلاینده ها می شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار دارد.

صبح روز سه شنبه (24 اسفند) با توجه به کاهش نسبی سرعت باد و افزایش ترافیک صبحگاهی و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته، غلظت آلاینده ها افزایش می یابد و وضعیت نابسامان برای اقشار آسیب پذیر در اکثر مناطق وجود ندارد. غیر منتظره.

افزایش تدریجی ناپایداری جوی همراه با افزایش سرعت باد در طول روز، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. این شرایط جوی با احتمال بارش تا پایان روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود.

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 99 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده فعلی “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 139 و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.

دیدگاهتان را بنویسید