آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در مناطق پرتردد

آلودگی هوای تهران برای گروه های حساس در مناطق پرتردد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۸ دی) وضعیت ناسالم برای گروه های حساس در برخی نقاط پرترافیک دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (28 دی ماه) به دلیل وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده ها در ساعات اخیر، کیفیت هوا در اکثر مناطق به محدوده قابل قبولی رسیده است، هرچند با افزایش تردد وسایل نقلیه و کاهش وضعیت نابسامان برای گروه های حساس در برخی نقاط پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی سرعت باد در طول روز تا حدودی شرایط مناسبی را برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می کند. کاهش سرعت وزش باد همراه با افزایش ترافیک عصر روز یکشنبه منجر به افزایش غلظت ذرات معلق می شود و کیفیت هوا در نقاط پرتردد برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود.

با کاهش سرعت باد تا صبح فردا (29 دی) همزمان با افزایش تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و کیفیت هوا در برخی نقاط پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

تشکیل ناپایداری نسبی جو و وزش باد موثر در طول روز، پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. با ادامه این شرایط جوی، غلظت آلاینده ها کاهش می یابد، اما با افزایش ترافیک در عصر تا اواخر روز دوشنبه، انتظار می رود غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد کاهش یابد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلاینده «ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون» در عدد ۹۸ قرار دارد که به معنای شرایط قابل قبول است، همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق زیر ۲.۵» است. میکرون» با میانگین 97 و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید