نیروگاه شازند به هیچ عنوان نباید از مازوت استفاده کند/ کمبود گاز نداریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص نگرانی در مورد سوختن مازوت نیروگاه شازند در روزهای آینده گفت: استفاده از نفت کوره در نیروگاه های داخل و اطراف شهرها مغایر با اصول و ضوابط قوانین محیط زیستی است، بنابراین متعهد شده اند که از این موضوع خودداری کنند. از نفت کوره در نیروگاه استفاده کنید.” از شاهزاده استفاده کنید.

آصفری ادامه داد: البته اخیرا طی مکاتباتی با رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید شد که هرگونه استفاده از نفت کوره در این نیروگاه باید متوقف شود و دولت موظف است با توجه به اینکه اراک و شازند جزو آلاینده ها هستند. شهرهای کشور «جلوگیری از سوختن نفت کوره در نیروگاه شازند.

وی درباره برخی مسائل مربوط به کمبود گاز و محدودیت های نیروگاهی گفت: اکنون حدود 900 میلیون مترمکعب گاز تولیدی داریم در حالی که نیاز و مصرف کشور در حال حاضر 600 میلیون مترمکعب است، بنابراین هیچ مشکل و کمبودی نداریم. آقایان: «وزرا عادت دارند بگویند کمبود داریم، اما وقتی از پیک زمستانی عبور می کنیم، اعلام می کنند که عاقلانه عمل شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب گفت: حتی اگر کمبود گاز داشته باشیم با توجه به شرایط اراک نباید اجازه استفاده از نفت کوره به کارخانه شازند داده شود.

قائم مقام سازمان سی ام اس و وزارت کشور در خصوص دلایل سوختن مازوت در نیروگاه ها گفت: متاسفانه نیازی به برنامه ریزی برای بهره برداری از مازوت و تبدیل آن به میعانات و مواد دیگر در کشور نیست. و بنابراین در نیروگاه ها استفاده می شود.”

به گزارش دیار آفتاب ؛ اسفاری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در نامه ای به وزیر نفت در شهریورماه امسال با اشاره به خسارات و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوای اراک تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی آلودگی در شهر اراک است. شهر اراک و شهرهای همجوار به وزرای سابق گزارش شده است اما متاسفانه اقدام موثری صورت نگرفته است.

در بخشی دیگر از این نامه خطاب به جواد اوجی درخواست شده است: دستور فرمایید با قطع مصرف نفت کوره و سوخت های آلاینده در این نیروگاه، اقدامات لازم در جهت رعایت حق حیات شهروندان منطقه انجام شود. .

ادامه مطلب پرونده آلودگی هوای اراک;

وعده عدم استفاده از نفت کوره در نیروگاه شازند تا چه حد قابل تحقق است؟

نیروگاه شازند مجاز به استفاده از نفت کوره نیست

نفت کوره مایع یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای اراک است

پایش آلودگی هوای اراک در مکاتبه با رئیس جمهور و وزرای مربوطه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید