با افزایش سهمیه گاز، مصرف سوخت نیروگاه شازند به حداقل ممکن کاهش یافت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; 10 آذرماه با انتشار تصاویری از دودهای زرد و خاکستری از دودکش های نیروگاه شازند، نفت کوره به چرخه سوخت نیروگاه شازند اضافه شد و باعث ترس در دل شهروندان اراکی و سازمان های مردم نهاد محیط زیست شد.

این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم هوای اراک در سال جاری از 127 روز گذشته و رکوردی در این زمینه به ثبت رسیده است.

موضوعی که باعث شد نمایندگان اراک در مجلس، فعالان محیط زیست استان و عموم مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار توقف آن شوند.

در همین راستا 20 آذرماه استاندار مرکزی در دیدار چهره به چهره با وزیر نفت مطالبات خود را برای احقاق حق مردم اراک بیان کرد.

56cb176c 073f 4d8a b1fe 10aace7d8767 خبر خاکستری

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک به همراه نمایندگان تعدادی از سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد محیط زیست روز دوشنبه 22 آذرماه در کابینه وزیر نیرو حضور یافتند و اعتراض و گلایه خود را نسبت به سوختن نفت کوره اعلام کردند. در نیروگاه شازند بسیاری از آنها از آلودگی هوای شهرهای اراک، شازند، مهاجران و روستاهای اطراف خبر دادند.
98c030f2 fbee 431b ad1a 87d1523c8bca خبر خاکستری

کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب به همراه فرماندار شهرستان اراک و نماینده شبکه زیست بوم استان به دیدار رئیس سازمان محیط زیست کشور رفتند.

همچنین در این جلسه نگرانی های جدی در مورد نفت کوره که با توجه به وعده های مسئولان کشوری و استانی مبنی بر کنترل کامل و خاموشی مازوت نیروگاه شازند که در هفته های اخیر میزان قابل توجهی از مازوت مصرف می کند، بیان شد. در این راستا، یک پیگیری جدی از سوی معاون رئیس جمهور.

bdfdcadc a7c6 4527 b695 ae65aea96631 خبر خاکستری

اکنون به نظر می رسد با اختصاص سهمیه گاز بیشتر به نیروگاه شازند، این مشکل در حال کاهش است.

معاونت تولید نیروگاه شازند:

با افزایش سهمیه گاز، مصرف سوخت نیروگاه شازند به حداقل ممکن کاهش یافت

اکبر احمدی قائم مقام نیروگاه شازند در گفت وگویی درباره افزایش سهمیه سوخت گاز این نیروگاه گفت: با افزایش سهمیه گاز گاز مصرفی این شرکت، مصرف نفت نیروگاه شازند به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به خروج یکی از واحدهای این نیروگاه از مدار گفت: پس از هماهنگی و پیگیری های انجام شده توسط تیم مدیریت نیروگاه برای تعمیرات دوره ای واحد 3 و تایید آن توسط مدیریت شبکه برق ایران، انجام شد. این واحد امروز سه شنبه متوقف می شود.»

معاون تولید TPP شازند خاطرنشان کرد: در جریان تعمیرات دوره ای واحد شماره 3 TPP شازند بازدید از تجهیزات و آماده سازی سیستم های تولید محموله پیک زمستانی برای خدمات رسانی بهتر به هموطنان در دستور کار تیم تعمیرات این نیروگاه قرار دارد. نیروگاه

0c33f81b b6eb 47ae 94ad f8ec237d5866 خبر خاکستری

ادامه مطلب پرونده آلودگی هوای اراک – سوختن مازوت;

مدارس اراک تا پایان هفته مجازی برگزار می شود/ کاهش سوخت مازوت در نیروگاه شازند

تهران 7 سال بدون نفت کوره; اراک هر سال بیشتر از پارسال!

آیا نیروگاه شازند باید نفت کوره بسوزاند؟

وعده عدم استفاده از نفت کوره در نیروگاه شازند تا چه حد قابل تحقق است؟

اظهارات مسئولان استان مرکزی درباره صنایع آلاینده و آلودگی هوای اراک؛

نیروگاه شازند به هیچ وجه نباید از نفت کوره استفاده کند

نیروگاه شازند مجاز به استفاده از نفت کوره نیست

نفت کوره مایع یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای اراک است

پایش آلودگی هوای اراک در مکاتبه با رئیس جمهور و وزرای مربوطه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید