مذاکرات فرامنطقه ای کنترل و محدودیت ریزگردها با جدیت دنبال می شود/ اختصاص روزانه سه میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه شازند


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884724

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علی سلایگه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه نشست مردمی در اتاق بازرگانی اراک در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه دیداری با خانواده شهدا برگزار شد. که بر حفظ ارزش های نظام تاکید کرد و همچنین در خصوص مشکلات برخی روستاها در زمینه کمک های مردمی بحث و تبادل نظر شد و تعدادی از پاسخگویان نیز سوالاتی در رابطه با اشتغال جوانان، استفاده از ظرفیت استان برای هنر و هنرمندان.

سلایقه تصریح کرد: امروز بازدید میدانی از مشکلات شهرستان خواهیم داشت تا به طور ویژه با امور آشنا و به ریاست جمهوری منتقل شوند و استان مرکزی و شهر اراک وارث مشکلات هستند که مشکل اصلی این است. آلودگی ناشی از صنایع واقع در اطراف این شهر. این یک شهرستان است و سازمان محیط زیست و مسئولان استانی باید در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های استانی باید برای اخذ عوارض آلایندگی از صنایع اهتمام جدی داشته باشند افزود: صنایع باید به سرعت نسبت به رفع آلودگی اقدام کنند که متأسفانه تاکنون محقق نشده است اما در تلاش هستیم تا مشکل آلودگی هوای اراک را برطرف کنیم. یک دوره زمانی.

سلایگه در خصوص مذاکرات فرامنطقه ای برای کنترل و کنترل ریزگردها گفت: خوشبختانه ایران برای اولین بار در بین کشورهای همسایه برای شمال و شمال شرق (آسیای میانه) و جنوب و جنوب غربی اقدام فرعی انجام داده است. کشور (غرب آسیا) و طی رایزنی با سه کشور و نشست سفرا و … منجر به تشکیل کواس دبیرخانه منطقه ای در تهران و ایجاد صندوق ملی و در قالب برنامه های عملیاتی و عملیاتی شد. برنامه های عملیاتی زیر منطقه ای که توسط کشورهای همسایه پذیرفته شده است. کشورهای عراق و سوریه باید به عنوان میدان منشأ ریزگردها کنترل شوند که با وزرای کشاورزی، نیرو و نفت توافق شده است و به زودی تیم های کارشناسی بین سه کشور فعال می شود و بر این اساس میدان داری می شود. عملیات در مناطق مبدا شروع به گرد و غبار.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در کشور عربستان 90 میلیون هکتار وسعت وجود دارد که در حال حاضر روابط دیپلماتیک ندارد، اما در حال حاضر در حال رایزنی با عراق هستیم، 24 میلیون هکتار در عراق و 4 میلیون هکتار. در سوریه منابع گرد و غبار هستند منطقه بسیار وسیعی باعث پیدایش ریزگردهای فرامنطقه ای شده است و قطعا نمی توان سریعاً برای مهار آن اقدام کرد و به زودی نمی توان اثر آن را مشاهده کرد، هرچند کار به طور جدی در حال رصد است و امیدواریم. که با بهبود وضعیت بارندگی از سال آینده شاهد بهبود شرایط هوا خواهیم بود

سلادزه با اشاره به تالاب میگان اراک که کانون های ریز گرد و غبار در این منطقه تشکیل می شود، گفت: با توجه به وضعیت مناسب توزیع آب و فاضلاب در این منطقه، راهکارهایی پیشنهاد و از سوی مسئولان استانی پیگیری شد، این کانون ها قابل کنترل است. کنترل را به دست گرفتن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره تامین گاز نیروگاه حرارتی شازند گفت: طی مذاکراتی که با وزیر نفت انجام شد، حداقل سه میلیون متر مکعب گاز اختصاص می یابد. برای نیروگاه هر روز می توان شاهد شرایط مناسب برای زمستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید