پیش بینی می شود در ماه دسامبر، مصرف گاز خانگی 650 میلیون متر مکعب افزایش یابد


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918081

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران از پیش بینی افزایش مصرف گاز کشور در بخش خانگی به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت نفت؛ محمدرضا جولایی صبح امروز (پنجشنبه 3 آذرماه) در جریان بازدید وزیر نفت از مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران ضمن ارائه گزارشی از میزان تولید و مصرف گاز کشور در بخش های مختلف گفت: در حال حاضر میانگین روزانه گاز حدود 590 تا 600 میلیون مترمکعب است که در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود که با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا در دی ماه نسبت به سال گذشته این رقم به 650 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید. .

وی افزود: مصرف فعلی گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین دما روزانه 60 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

میزان گاز تحویلی به بخش نیروگاهی بیش از تعهدات است

مدیر مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون به طور متوسط ​​روزانه 159 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه ها تحویل داده شده است که در مقایسه با تعهد ما به نیروگاه ها رقم قابل توجهی است. 118 میلیون مترمکعب در روز تحویل می دهیم، تاکید کرد: امسال حدود 7 درصد افزایش مصرف در نیروگاه داریم که در نیروگاه های خارج از توانیر بسیار بیشتر است.

پایداری شبکه گاز کشور



آقای یولایی با بیان اینکه مصرف گاز در همه بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی افزایش یافته است، افزود: با این حال وضعیت شبکه گازرسانی کاملاً خوب است و خوشبختانه فشار گاز در همه نقاط ثابت است.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته از حداکثر ظرفیت خود برای گازرسانی بیشتر به نیروگاه ها استفاده کرده ایم تا سوخت مایع کمتری مصرف شود.

افزایش 10 درصدی مصرف گاز صنعتی



مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین از افزایش 10 درصدی مصرف گاز صنعتی خبر داد و گفت: امیدواریم با رعایت راهکارهای اصلاح الگوی مصرف، شاهد مصرف بهینه گاز در تمامی بخش ها باشیم.

مهندس جولایی در گزارشی از وضعیت تولید گاز در کشور اظهار داشت: بر اساس تمهیدات انجام شده در بخش بالادستی و پالایشگاه ها روزانه 977 میلیون مترمکعب گاز غنی جمع آوری می شود و 843 میلیون مترمکعب گاز را به کشور عرضه می کنیم. شبکه ملی کشور

وی با اشاره به اینکه میزان تزریق گاز نسبت به سال گذشته 20 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است، افزود: روزانه 705 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی تولید می شود که رکورد محسوب می شود.

دستگاه زمستانی شبکه انتقال گاز



مدیر مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران بر آمادگی کامل شرکت ملی گاز ایران برای تامین سوخت زمستانی تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی زمستانی در شبکه انتقال گاز انجام داده ایم و تمام خطوط حداکثر در حال انتقال گاز هستند. ظرفیت، تعمیرات و مهندسی مجدد خطوط انجام شده و پالایشگاه ها و تمامی بلوک ها به طور کامل تکمیل شده است.

آقای جولایی با بیان اینکه در حوزه تولید و انتقال گاز مشکلی نداریم، افزود: روزانه 65 میلیون مترمکعب گاز از هر یک از پالایشگاه های فجر جم و پارسیان برداشت می شود.

وی با تاکید بر حداکثر برداشت از مخازن ذخیره گاز گفت: میزان برداشت روزانه گاز از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد 45 میلیون مترمکعب است.

دیدگاهتان را بنویسید