در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2 میلیارد متر مکعب گاز در این منطقه مصرف شده است


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908039

علی هویتی پور گفت: در 6 ماهه نخست امسال مصرف گاز در کل استان بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که این میزان بیش از 2 بوده، تقریبا 16 درصد کاهش داشته است. میلیارد 500 میلیون متر مکعب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; اولین قدم برای غلبه بر زمستان سرد مدیریت مصرف انرژی است که با فرهنگ سازی، آموزش، آگاهی بخشی و تنظیم و اجرای استانداردهای مصرف در هر بخش قابل انجام است.

صنعت گاز اعلام کرده است که عبور روان و بی دغدغه زمستان امسال مستلزم مدیریت مصرف گاز طبیعی است و این در حالی است که پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 1401 میزان مصرف شش درصد افزایش یابد.

بخش عمده مصرف انرژی در کشور بخش صنعتی است و از آنجایی که قزوین یک استان صنعتی محسوب می شود، مدیریت مصرف گاز می تواند تاثیر زیادی در عدم ایجاد اختلال در کارخانجات داشته باشد.

در همین راستا با مدیرعامل شرکت گاز استان گفت وگویی انجام دادیم؛

علی حجتی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال مصرف گاز در کل استان بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با آن بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میلیون متر مکعب تقریباً 16 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: راحت نگه داشتن دما به معنای 18 تا 21 درجه سانتیگراد، کاهش دما به دمای سردتر، راه اندازی کمپینگ در محدوده 60 درجه سانتیگراد، استفاده از پرده های خاموشی و پوشیدن لباس گرم از مهمترین نکاتی است که مورد تاکید قرار گرفته است. برای گذراندن فصل سرد و مشاهده دمای بهینه گاز است

به نفع 589 روستا از گاز نعمت

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: تاکنون 589 روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند و با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان قزوین، این شرکت موظف به گازرسانی به 133 روستا شده است.

هویتی پور افزود: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری، تاکنون بیش از 25 روستا در مرحله اجرا، بیش از 70 روستا در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار و بقیه روستاها نیز در مرحله اجرا هستند. مرحله مطالعات امکان سنجی، مطالعات فنی و آماده سازی بسته.

وی در خصوص برنامه ریزی اداره گاز برای مدیریت مصرف گاز در فصول سرد سال گفت: این شرکت سند مصوب تراز تولید و مصرف گاز طبیعی صنایع استان را ابلاغ کرده است و انتظار داریم این شرکت ها سیستم های خود را بهینه کرده و انرژی را کاهش دهند. مصرف.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان احتمال قطعی گاز در صورت افزایش مصرف تصریح کرد: قطعی گاز در مصارف مختلف به ویژه در صنایع به عواملی از جمله سردی هوا و مدیریت مصرف گاز توسط مشترکان بستگی دارد که با برنامه ریزی و رعایت آن انجام می شود. با الگوی مصرف مشترکین منطقه این روزهای سرد سال را بدون قطع گاز سپری می کنیم.

هویتی پور در پایان در خصوص احتیاطات گفت: نصب صحیح وسایل گازسوز، توجه به دهانه دودکش، استفاده از لوله دودکش سایز استاندارد، استفاده از کلاهک H، عدم استفاده از لوله آکاردئونی در وسایل گازسوز، استفاده از وسایل گرمایشی. استاندارد با توجه به تامین هوای تازه و کمبود اکسیژن لازم از وسایل غیر گرم کننده مانند اجاق گاز و اجاق گاز برای گرمایش استفاده نکنید و از شیلنگ و گیره استاندارد استفاده نکنید و برای چندین مورد از شیر گاز استفاده نکنید. وسایل گازسوز از جمله مهمترین توصیه ها این است ایمنی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید