اعطای 520 میلیارد تن اعتبار در سال گذشته / ساخت 30 هزار متر مکعب مخزن در حال انجام است


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879297

این را مدیر عامل شرکت ویک یوزنا خراسان اعلام کرد؛

امامی گفت: در سال گذشته 520 میلیارد تن توزیع اعتبار داشته ایم که سه برابر شده و شاهد جهش اجرای پروژه ها بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت: خراسان جنوبی با محدودیت ذاتی آب مواجه است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل تامین آب پایدار نیازمند تکمیل اقدامات این مجموعه با مدیریت مصرف آب هستیم، به اقدامات این مجتمع در حوزه فاضلاب اشاره کرد و افزود: وام 23 میلیون یورویی معادل 700 میلیارد تومان آماده افتتاح است.

مدیر عامل شرکت ویک یوزنا خراسان گفت: در راستای تکمیل شبکه فاضلاب بیرجند 460 کیلومتر از شبکه احداث شده و 40 کیلومتر تا پایان این پروژه باقی مانده است که امیدواریم امسال با همکاری این پروژه تکمیل شود. شهرداری.

امامی به فاضلاب شهرک فردوس اشاره کرد و گفت: در قسمت فاضلاب شهرک فردوس حجم کار برابر با 10 سال گذشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 5 پیمانکار در 10 جبهه کاری فعالیت می کنند که به صورت ماهانه 2 کیلومتر از شبکه انجام می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود امسال 30 کیلومتر از شبکه فردوس مستقر شود.

امامی در خصوص سیستم فاضلاب سربیشه گفت: پیشرفت شبکه فاضلاب سربیشه به 83 درصد رسیده و عملیات اجرایی تصفیه خانه این شهر آغاز شده که پیش بینی می شود تا 18 ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در شهرستان قاین برای اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب با مجتمع فولاد به نتایج مثبتی دست یافته ایم، گفت: تصفیه خانه قاین با سرمایه گذاری فولاد به زودی اجرا می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: همچنین در بحث فاضلاب شهر هوسف موفق به اخذ ماده 23 شدیم که امیدواریم امسال شاهد آغاز این پروژه باشیم.

عیامی به اقدامات انجام شده در بحث آبرسانی سیار اشاره کرد و گفت: سال گذشته 7 مخزن به شبکه سیار آبرسانی و امسال 4 مخزن جدید به شبکه آبرسانی سیار می پیوندند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 28 تانکر آبرسانی سیار را انجام داده اند و سرانه آب سیار نیز دو برابر شده و به 100 لیتر در ثانیه در استان رسیده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: 20 میلیارد تن در تجهیزات و ماشین آلات و مدیریت بحران سرمایه گذاری شده و امسال ماشین آلات شامل شیر، لجن، جت آب و بیل مکانیکی خریداری شد.

امی به اقدامات این گروه در بحث آبرسانی پایدار به شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: در مناطق شهری تنها دغدغه ما شهر طبس است که طرح آبرسانی اضطراری طبس وارد زنجیره عملیاتی شد. با اعطای اعتبار مناسب

وی از افزایش سرانه مخازن در استان خبر داد و گفت: ساخت 30 هزار متر مکعب مخازن در دست اقدام است و عملیات جابجایی 10 حلقه چاه نیز در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی گفت: همچنین برای تامین آب پایدار روستاها با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیات تامین آب پایدار 23 مجتمع آبرسانی به 80 روستا در طول انجام شد. راه در حال انجام است

امامی اعتبار مورد نیاز برای پروژه های بهسازی و نوسازی را 550 میلیارد تن دانست که در سال گذشته 50 میلیارد تن تامین و 120 کیلومتر تعمیر و نوسازی انجام شده است.

وی افزود: برای امسال توزیع 100 میلیارد فولاد در این حوزه را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم 25.6 درصد از ضرر واقعی بکاهیم.

مدیر عامل شرکت ویک یوژن خراسان به سرانه مصرف استاندارد اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف استاندارد در مناطق روستایی 150 لیتر در روز، در شهرها 208 لیتر و سرانه مصرف مصوب 258 لیتر در روز است.

امامی گفت: در سال گذشته 520 میلیارد تن وام داشته ایم که سه برابر شده و شاهد جهش اجرای پروژه ها بوده ایم.

وی با بیان اینکه اساسنامه شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب و فاضلاب است، تاکید کرد: به هیچ وجه حق نداریم صنعت را به صنعت منتقل کنیم.

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار خاورستان مبنی بر مطالبات پیمانکاران گفت: در حال حاضر دو میلیارد تن مطالبات پیمانکاران است که مربوط به سال های گذشته است و از یک سال گذشته تاکنون هیچ ادعایی نداریم و نیم پیش چون همه تانک ها حقوق خود را از لوله کشی و رانندگان دریافت می کنند.

امامی در خصوص کم آبی مجتمع فخرود درمیان گفت: این مجتمع دچار کم آبی است که در هفته های اخیر برای تامین آب یک چاه حفر شده است. منطقه ساخته خواهد شد.

وی از اجرای طرح اطلاعاتی این شبکه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این طرح از ماه آینده به طور کامل اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید