کمبود پنج هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب در تربت حیدریه / هزار انشعاب بلاتکلیف کشف شد.


ساعت: 08:10
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892414

عباسی با بیان اینکه ظرفیت فعلی مخازن ذخیره آب در شهرستان تربت حیدریه 38 هزار مترمکعب است، گفت: برای تامین نیاز فعلی شهروندان باید پنج هزار مترمکعب به این ظرفیت اضافه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش توس علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی اظهار کرد: پس از ادغام آب شهری و روستایی پنج شهر و 134 روستا را با 101 هزار آبونمان تحت پوشش قرار داده ایم. تامین آب و 36000 اشتراک فاضلاب.

وی تصریح کرد: در قسمت شهری 100 درصد و در قسمت روستایی در حال حاضر 94 درصد تحت پوشش لوله کشی این شهرستان هستند.

عباسی افزود: در حال حاضر کاهش منابع آبی در تربت حیدریه محسوس است به طوری که در ابتدای تابستان دبی بالا و در اواخر تابستان دبی متفاوت داریم و از طرفی عملا برخی از چاه ها خشک شده اند. بالا و وضعیت تامین آب با مشکل مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب تربت حیدریه بیان کرد: در زمینه تولید منابع آب مشاوری وارد شرکت شد و مطالعات به 1400 به روز شد و همچنین در بحث فاضلاب از سال 1400 مشاور دیگری وارد شد و نظارت سرمایه گذار را همراهی کرد.

عباسی با بیان اینکه اجرای برنامه ایمنی آب شهرستان در تربت حیدریه در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه این حوزه تخصصی است باید از روش های سنتی فاصله گرفت و براساس مطالعات انجام شود.


کسری آب ۱۷۶ لیتر در ثانیه در تربت حیدریه

وی افزود: در زمینه تولید منابع آبی برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در شهرستان تربت حیدریه تدوین شد و مطالعات اولیه از سال 1385 آغاز شد و با توجه به مشکلات پیش آمده در سال 1385 اهداف محقق نشد. و در صورتجلسه ای که امسال منتشر شد. مصوبه تامین آب منطقه جعفر آباد با برآورد 45 میلیارد تومان امضا شد.

عباسی افزود: در حال حاضر 574 لیتر در ثانیه تولید داریم اما نیاز ما 635 لیتر در ثانیه است و آمارهای بلندمدت را بررسی می کنیم و با توجه به کاهش منابع و قطعی برق، محصول فعلی قوت واقعی ما نیست.

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 176 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم که در سال های اخیر با خرید یا اجاره پادگان ها و چاه های شهرداری تامین شده است.


بزرگترین فاز تله متری تاسیسات تربت حیدریه در هفته دولت افتتاح می شود

عباسی بیان کرد: بزرگترین فاز تله متری تاسیسات تربت حیدریه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان در هفته افتتاح می شود.

وی در تشریح این سامانه گفت: خطوط انتقال و مخازن ذخیره آب از راه دور کنترل می شود و نیازی به گزارش هیچ فرد یا کارمندی نیست و کل سامانه تله متری آنلاین است که در شبکه توزیع توسعه داده می شود و ولتاژ شبکه نیز هوشمند و هوشمند است. اجزای مدیریت شبکه را پیاده سازی می کند.

مدیرعامل شرکت آب تذبت حیدریه ادامه داد: در این سامانه منابع و تاسیسات آب از طریق نرم افزار و ارتباط از راه دور رصد می شود و هرگونه حادثه در تاسیسات قابل رصد و کنترل است.


شناسایی هزار شعبه غیر مجاز در تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت آب تربت حیدریه گفت: تاکنون هزاران انشعاب بلاتکلیف شناسایی شده و قطعا به دنبال رفع این مشکل هستیم و اینها انشعابات عمده در شبکه توزیع هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 46 شعبه متعلق به شهرداری است و هم اکنون شهرداری کار را آغاز کرده و به دنبال قانونی سازی آن هستیم و در حال حاضر دو مسیر میدان بسیج و خرمشهر را از شعبه شرب جدا کرده است.

عباسی به پروژه خط لوله آب تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: پروژه خط 2 هزار و 500 متری برق درخت کاج با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در مرحله نهایی تحویل است و در ابتدای فصل سرما این پروژه قرار خواهد گرفت. به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف آبرسانی شهرستان تربت حیدریه تکمیل طرح مقیاس بندی شبکه توزیع بود و سه میلیارد پروژه برای این امر در دستور کار قرار دارد و این یکی از اولویت های مهم است تا مشکلی نداشته باشم. تامین آب شرب تابستان آینده

مدیرعامل شرکت آبفا تربت حیدریه بیان کرد: تصفیه فاضلاب تربت حیدریه از سال 84 آغاز شد و تا سال 1397 230 کیلومتر توسط آبفا به اتمام رسید اما از سال 1397 قراردادی به ارزش 300 میلیارد تومان با شرکت توس مصر منعقد می شود که این پروژه را پوشش می دهد. 100 کیلومتر باقی مانده با فاز دوم تصفیه خانه.

عباسی گفت: در ازای این اقدامات، شرکت سرمایه گذار 25 سال مالکیت فاضلاب دارد و بنا به درخواست مسئولان شهری، فاضلاب از این منطقه خارج نشود. امضا شده است.

وی افزود: با توجه به حل مشکل فروش فاضلاب در صورت عادی بودن شرایط در پایان سال 1402 شبکه فاضلاب تربت حیدریه تکمیل و فاز دوم تصفیه خانه اجرا می شود.


درخواست 15 میلیارد تومانی آبفا از دستگاه های اجرایی

مدیرعامل شرکت تربت حیدریه واترفی گفت: نزدیک به 15 میلیارد تومان مطالبات داریم که 3 میلیارد آن مربوط به نیروهای مسلح، 3.5 میلیارد آن مربوط به خانوار و 6 میلیارد به شهرداری است که البته بخشی از این مبالغ می تواند باشد. پاک شد .
.
خبرنگاران رسانه خراسان رضوی امروز در یک بازدید خبری از شرکت آبفای تربت حیدریه از تصفیه خانه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ کاج و آبرسانی تربت حیدریه بازدید کردند و در نهایت در نشست خبری مدیرعامل شرکت آبفای این شهرستان شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید