20 میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید LNG در سال آینده به بهره برداری می رسد


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905802

آژانس بین المللی انرژی درباره بحران انرژی در جهان:

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: افزایش واردات LNG به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و بهبود احتمالی افزایش تقاضای سوخت از سوی چین، بازار را محدود می‌کند زیرا در سال آینده تنها 20 میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید LNG وارد بازار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شفق نیوز، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: کمبود گاز طبیعی مایع در بازارهای جهانی و کاهش عرضه نفت از بزرگترین تولیدکنندگان جهان، جهان را به اولین بحران واقعی انرژی سوق داده است.

در پانزدهمین هفته بین‌المللی انرژی در سنگاپور، بیرول افزود: افزایش واردات LNG به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و بهبود احتمالی تقاضای سوخت از چین، بازار را محدود می‌کند زیرا در سال آینده تنها 20 میلیارد متر مکعب LNG جدید وارد خواهد شد. این تبدیل به یک بازار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به (اوپک پلاس) برای کاهش دو میلیون بشکه نفت در روز، تصمیمی بسیار خطرناک و تأسف‌آور است، زیرا بسیاری از اقتصادهای جهانی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند. در آستانه رکود

بیرول همچنین گفت که بحران انرژی کنونی می تواند به نقطه عطفی در تاریخ انرژی برای تسریع گسترش منابع انرژی پاک و شکل دادن به یک سیستم انرژی پایدار و ایمن تبدیل شود.

وی تاکید کرد که امنیت انرژی محرک اصلی گذار به انرژی پاک است.

دیدگاهتان را بنویسید