تخصیص 893 میلیارد تن وام از سفر رئیس جمهور به مازندران/ تمامی پروژه ها تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876534

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران اعلام کرد:

فرج الله فتول‌پور با بیان اینکه مجموع اعتبار تصویب سفر رئیس‌جمهور به مازندران حدود 17 میلیارد و 880 میلیون تن است که تاکنون حدود 893 میلیارد تن آن توزیع شده است. وی گفت: تمامی پروژه ها در بخش های مختلف حداکثر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ فرج الله فتول‌پور عصر پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران با تشریح گزارش عملکرد و آخرین وضعیت اعتبارات گفت: مجموع مصوبات سفر رئیس‌جمهور به مازندران حدود 17 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است. ، که از آن حدود 893 میلیارد تومان است. گزارش نقدی توزیع شده است.

وی افزود: تا امروز 280 میلیارد تن راه و شهرسازی، 230 میلیارد تن برای وزارت نیرو و آب و آب منطقه ای، 104 میلیارد تن برای وزارت بهداشت، 64 میلیارد تن برای اداره کل ورزش و جوانان و 54 میلیارد تن نقدینگی برای جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

رئیس سازمان و سازمان مدیریت مازندران گفت: برای رویداد بین المللی ساری 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 10 میلیارد تومان آن عمرانی و 5 میلیارد دیگر هزینه است.

این مسئول ادامه داد: از مجموع وام ها مبلغ 802 میلیارد تن مربوط به پروژه های ملی است که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارتخانه های ذیربط ابلاغ شد و 90 میلیارد تن نیز استانی است.

فطولاپور با تاکید بر اینکه نیمی از وام های مصوب سفر رئیس جمهور به استان در حوزه عمرانی است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی برخی از پروژه ها تا پایان امسال و بقیه حداکثر تا سال آینده به بهره برداری می رسد. “

وی گفت: کل سفرهای مصوب 176 سفر است که باید در 45 دستگاه اجرایی اجرا شود و عمده وام البته با احتساب وام های اصل 56 و فروش املاک مربوط به راه و شهرسازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: عمده این وام ها منابع ملی است و از این رو تمامی دستگاه های اجرایی استان باید بر این تخصیص ها توسط مراجع ملی خود نظارت داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه حدود چهار ماه پیش اعتبارات در اختیار پروژه ها قرار گرفته است، باید به موضوع تسریع در راه اندازی پروژه ها و در نظر گرفتن ارزش واقعی وام در طول زمان توجه ویژه شود. “

فتح الله پور بر لزوم نظارت دقیق و مستمر بر روند تاییدیه ها تاکید کرد و گفت: آژانس ها برای جدیت در پیگیری باید کارشناس ویژه ای را برای نظارت بر تاییدیه های سفر انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید