تخصیص 285 پروژه با بیش از 13 هزار میلیارد تن برای سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791398

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

جهانشاهی گفت: سفر ره آورد به استان خراسان جنوبی توزیع 6 هزار و 300 میلیارد تن منابع اعتباری دولتی و 7 هزار و 300 میلیارد تن تسهیلات ریالی در قالب 285 طرح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید جهانشاهی رئیس سازمان برنامه ریزی و دولت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار هاوارستان با اشاره به سفر شهریورماه رئیس جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: پس از سفر پربرکت آیت الله رئیسی به استان در 16 شهریور و در 16 خطر امسال نهایی شد. جلسه در نهاد ریاست جمهوری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موضوعات مطرح شده در سفر آیت الله رئیسی در قالب جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی در استان و مرکز پیگیری شد، گفت: به جامعیت و جامعیت لازم رسیده است. روز سه شنبه 16 آذرماه در جلسه ای به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور، وزرا و استاندار خراسان جنوبی تصویب و برای اجرا ابلاغ می شود. شد.

جهانشاهی گفت: بر این اساس 285 پیشنهاد تصویب و نهایی شد که در سفر ریاست جمهوری با دستگاه های اجرایی به میزان 6 هزار و 300 میلیارد تن در بخش اعتبارات دولتی و 7 هزار و 300 میلیارد تن تسهیلات به تصویب رسید.

وی افزود: این مصوبات در دو قالب کمی و کیفی طبقه بندی می شود که در قسمت کمی عناوین پروژه ها با ارقام به صورت واقعی و مدت پرداخت یک تا سه سال درج شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: بخش کیفی نیز شامل تصویب پایه مطالعه پروژه های کلیدی و اثربخش استان، مجوزهای موضوع ماده (23) پروژه های جدید و اعطای امتیازات ویژه به استان خراسان جنوبی است. در سالهای بعد.”

جهانشاهی تاکید می کند: در این مصوبات به تکمیل زیرساخت های استان از جمله توسعه و تکمیل راه ها (خط دوم)، تکمیل پروژه های آب و فاضلاب، توسعه و تکمیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی و سایر پروژه های فرهنگی توجه ویژه ای شده است. ورزش، گردشگری و کشاورزی. عنوان شد: بنیاد مستضعفان و وزارت نفت در زمینه مسئولیت اجتماعی و وام های مربوطه حمایت های ویژه ای از استان داشته اند و فراتر از همه مصوبات، به پیشنهاد فرماندار.

وی با بیان اینکه در این جلسه مهم طرح کلی توسعه شهرهای نبندان و سربیشه به تصویب رسید و مقرر شد به عنوان یک مصوبه جداگانه در دستور کار هیئت دولت قرار گیرد که حاکی از موضوع مهم پرداخت مطالبات پیمانکاران است که از دیگر موارد بود. درخواست استان کرد به وی گفت: در کنار این مصوبات و به ویژه با حمایت و پذیرش نهاد ریاست جمهوری، تلاش خواهیم کرد منابع اعتباری برای پرداخت این مطالبات تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: توجه ویژه به بازارچه های مرزی و حمایت از مرزنشینان، اتصال به رینگ ملی سوخت و فرآورده های نفتی و انتقال آب به استان مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به مقوله گردشگری و موقعیت ممتاز کویر، استفاده حتی الامکان از ظرفیت ماده (56) قانون الحاق (2) و منابع بانکی برای توسعه طرح‌های عمرانی در در قالب کنسرسیوم، تسهیلات معیشتی، اشتغال و مسکن، مشوق های سرمایه گذاری محصولات راهبردی با محوریت پروژه راه آهن بیرجند-یونسی و تقریباً تمامی موضوعات کلیدی و مهم استان در دوره جاری از جمله سایر موضوعاتی است که در این جلسه مطرح می شود. وی افزود: همه مسائل با حمایت همه جانبه وزرای دولت حل شد.

وی با قدردانی از حمایت های همه جانبه جهانشاهی از معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار سابق خراسان جنوبی بر اساس شناخت عمیق ظرفیت ها و تنگناهای استان خراسان جنوبی، گفت: .

وی در پایان گفت: با توجه ویژه به رئیس جمهور، معاونان پرتلاش و وزرای کابینه و همچنین استاندار خراسان جنوبی گام های موثر و امیدوارکننده ای برای توسعه استان برداشته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید