تخصیص 40 میلیارد از محل بازدید رئیس جمهور از پروژه مجتمع پزشکی جهاد دانشگاهی قزوین

وی با اشاره به نقش موثر جهاد دانشگاهی در حوزه های دانش بنیان افزود: این سازمان ماموریت های خود را مطابق با برنامه کلی علمی کشور انجام می دهد.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای نخبگان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی قزوین ادامه داد: اکنون با مشکل خروج شرکت های دانش بنیان از کشور مواجه هستیم و باید فضا و بستری برای نخبگان ایجاد کنیم تا این افراد منشأ نفوذ در آنها باشند. کشور خود را داشته باشیم و برای کشورمان کار کنیم.”

این مقام مسئول گفت: در حالی که تولید دانش بنیان باید چرخه نوآوری و فناوری را تکمیل کند. از این رو این سازمان در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دستاوردهای خوبی دارد و سعی در رفع بخشی از نیازها و مشکلات کشور داشته است.

پیله چی ادامه داد: سازمان جهاد دانشگاهی هم اکنون با سه معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و کمکی فعالیت می کند و مرکز جامع علمی کاربردی و مرکز تجاری سازی و اشتغال فناوری از مراکز این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی قزوین در تلاش است مجموعه پژوهشی و فناوری خود را در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث کند تا فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در آن متمرکز شود.

ساخت مجتمع تحقیقاتی دانشگاهی برای جهاد 100 میلیارد تومان نیاز دارد

پیله چی با بیان اینکه ساخت این مجتمع نیازمند 100 میلیارد تومان وام است، افزود: تلاش می کنیم بخشی از هزینه ساخت این مجموعه را از محل اعتبارات ملی و استانی و کمک های خیرین تامین کنیم.

این مسئول در سفر ریاست جمهوری از تخصیص بودجه 40 میلیارد تومانی برای حوزه عمرانی جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار داشت: با تحقق این وام، مجتمع پزشکی جهاد دانشگاهی تکمیل می شود.

وی با اشاره به لزوم تجاری سازی محصولات صنعتی تصریح کرد: ناتوانی صنعتگران و شرکت های دانش بنیان در فروش محصولات خود یکی از آفت های این حوزه است و باید با ایجاد فضای لازم ظرفیت های اقتصادی را فعال کنیم.

پیله چی افزود: در این راستا تلاش کرده ایم با ایجاد نمایشگاه های مختلف فضایی برای نمایش محصولات صنایع دستی ایجاد کنیم.

وی در پایان از تالیف هشت عنوان کتاب آموزشی انگلیسی توسط جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد و گفت: این کتاب به منظور بررسی کشورهای مسلمان نوشته شده و به عنوان یک طرح ملی با حمایت قزوین مراحل پایانی خود را طی می کند.

باید بگویم؛ سالانه 50 هزار نفر از خدمات درمانی، فرهنگی و مهارتی سازمان جهاد دانشگاهی قزوین استفاده می کنند و امسال 200 عنوان کتاب در این سازمان منتشر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید