دلایل اهمیت ویژه سفر رئیس جمهور به قطر چیست/ پیامدهای سیاسی و اقتصادی سفر رئیس جمهور چیست؟


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810367

قندباشی گفت: در دولت آقای رئیسی راهبرد ارتباط با همسایگان در اولویت قرار گرفته و هم اکنون ارتباط و ارتباط با 15 کشور همسایه در دستور کار راهبرد اجرایی دولت قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص سفر رئیس جمهور به قطر و اهمیت این سفر گفت: غنی از منابع گازی به عبارتی صاحب اول یا دوم گاز هستیم، بنابراین البته در این مرحله به گفتگو و هماهنگی بین کشورهای صادرکننده گاز نیز نیاز است، زیرا در صورت اتحاد بین کشورهای صادرکننده گاز، قیمت دریافتی از کشورهای واردکننده بسیار مهم است.

جعفر کنادباشی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که ما در شرایطی وارد این اجلاس می شویم که سال هاست دنیای غرب ما را تحریم می کند و آمریکایی ها تمام تلاش خود را کرده اند تا درآمد ما را به صفر برسانند، اما حضور ما در این اجلاس ممکن است خنثی کردن و خنثی کردن تبلیغات غرب و آمریکا برای منزوی کردن ایران.

وی افزود: با شرکت در این اجلاس می توان تماس هایی را با کشورهای صادرکننده نفت جهان آغاز کرد که راهی برای شکستن بسیاری از این تحریم هاست که در سال های اخیر به حداکثر خود رسیده است.

قندباشی با تاکید بر اهمیت این سفر گفت: در حالی که دشمنان از جنوب خلیج فارس برای مقابله با ما تلاش می کنند و با تبلیغات و دشمنی 6 کشور جنوبی خلیج فارس که عضو شورای همکاری هستند، این سفر انجام می شود. از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: اگر قطر به عنوان یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس با ما رابطه داشته باشد، رویارویی ها و خصومت های منطقه ای علیه ما شکست خواهد خورد و این نشان می دهد که ما با کشورهای جنوب خلیج فارس و آنها نیز دشمنی نداریم. اگر سیاست‌های درستی را اتخاذ کنند، می‌توانند ارتباط بسیار خوب و گسترده‌ای با ما داشته باشند، بنابراین این حضور می‌تواند مانع از همه سیاست‌هایی شود که در داخل و خارج از خلیج فارس به دنبال ایجاد جبهه متحد علیه ایران هستند.

قندباشی در پایان گفت: در دولت آقای رئیسی راهبرد ارتباط با همسایگان در اولویت قرار گرفته و هم اکنون ارتباط و ارتباط با 15 کشور همسایه در دستور کار راهبرد اجرایی دولت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید