نظر مشترک ایران و قطر در مبارزه با تروریسم/ سفر رئیس جمهور به قطر با محوریت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810752

مجیب حسنی گفت: قطر در طول تاریخ معاصر خود به عنوان یک همسایه مسلمان ثابت کرده است که مواضع نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف دارد که به موضوعات مختلف و دیدگاه های مشابه در مبارزه با تروریسم و ​​حمایت از کشورهای مظلوم می پردازد. منطقه یکی از مواضع مشترک قطر و جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجیب حسنی فرماندار سیب و سوران در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون; وی با اشاره به اینکه دیدار رسمی امیر قطر با رئیس جمهور ایران نشان دهنده عمق روابط و احترام متقابل دو کشور است، گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه است.

وی گفت: در دیدار با امیر قطر مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران و قطر در خصوص مبارزه با تروریسم و ​​ضرورت رفع محاصره مردم یمن دیدگاه یکسانی دارند و از دیدگاه امیر قطر، جمهوری اسلامی ایران پیروز است. مبارزه با تروریسم در منطقه».

حسنی فشار حداکثری تحریم های سرکوبگرانه و بین المللی علیه ایران را دلیلی برای همکاری بیشتر دو کشور دانست و در ادامه به تفاهم نامه های ایران و قطر در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: 14 سند همکاری جمهوری اسلامی ایران و قطر سیاست خارجی، رادیو و تلویزیون، ورزش، حمل و نقل، برق، استانداردها، فرهنگ و آموزش بین دو کشور امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روابط تجاری، اجرای تفاهم نامه ها و اسناد در حوزه انرژی و همچنین افزایش مبادلات اقتصادی از موضوعات مهم این اسناد و موافقت نامه ها است که به گفته دو کشور معمولا در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت. شاهد اقتصاد بین ایران و قطر خواهیم بود.

فرماندار سیب و سوران اذعان داشت: قطر در طول تاریخ معاصر خود به عنوان همسایه مسلمان ثابت کرده است که در عرصه های مختلف مواضع نزدیک به جمهوری اسلامی ایران دارد که به موضوعات مختلف و دیدگاه های مشابه در مبارزه با تروریسم و ​​حمایت می پردازد. کشورهای منطقه یکی از مواضع مشترک قطر و جمهوری اسلامی ایران است که همواره پایدار بوده و بر حفظ این روابط تاکید دارد.

حسنی در خصوص گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه گفت: توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس، توسعه روابط تجاری و اقتصادی و توسعه مسائل اقتصادی کشور. نظارت دقیق رئیس جمهور بر مسائل اقتصادی کشور و با درک مناسب از مسائل و روابط اقتصادی که در چنین جلساتی و همچنین اجرای تفاهم نامه های امضا شده گواه آن خواهد بود، بسیار مهم است.آینده ارتقای سطح اقتصادی کشور در منطقه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید