دولت روحانی از ظرفیت بالای صادرات قطر استفاده نمی کند/ سفر رئیس جمهور به قطر به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810831

ترکی گفت: در شرایطی که قطر تحت تحریم های اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس بود و ایران بهترین فرصت را برای تامین نیازهای قطر داشت، اما متاسفانه دولت روحانی نتوانست از ظرفیت بزرگ صادرات قطر استفاده کند و هیچ مقام ایرانی به قطر سفر نکرد. ” نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با صبح توس گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازمند بهبود روابط اقتصادی و سیاسی خود با همسایگان است.

وی افزود: این تغییر رویکرد تاکنون آثار و برکات خوبی برای جمهوری اسلامی ایران داشته است که نمونه‌های آن را می‌توان در عضویت ایران در معاهده شانگهای، قرارداد تبادل گاز بین سه کشور شمالی و ایران مشاهده کرد. قراردادهای تجاری قطر.”

یکی از اعضای شورای مرکزی ائتلاف اسلامی گفت: پس از حدود یازده سال عدم ارتباط جدی با قطر به ویژه در شرایطی که قطر در تحریم اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس قرار داشت و ایران بهترین فرصت را برای دیدار با قطر داشت. . نیاز است، اما متاسفانه دولت روحانی نتوانسته از ظرفیت بالای صادرات قطر استفاده کند و هیچ مقام ایرانی برای استفاده از ظرفیت صادرات و توسعه اقتصادی کشور به قطر سفر نکرده است.

ترکی گفت: دولت آیت الله رئیسی توانسته از این فرصت استفاده کند و البته کشورمان فرصت های صادراتی خوبی برای قطر دارد که می توانیم نیازهای این کشور را در زمینه های مختلف تامین کنیم. مبادلات گاز ایران و قطر می تواند بسیار سودآور باشد، زیرا ایران می تواند از مخزن مشترک ایران و قطر بهترین استفاده را ببرد و گاز قطر را از طریق سکوهای گازی و شبکه گاز ایران بفروشد.

وی گفت: به نظر می رسد اقدامات آیت الله رئیسی برای بهبود روابط ایران با همسایگان و کشورهای منطقه، زمینه را برای افزایش این همکاری ها بین ایران و کشورهای همسایه جنوب خلیج فارس و خنثی کردن اقدامات عربستان سعودی در امارات باز کند.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به قطر در قالب روابط با همسایگان، هژمونی ایران را در منطقه احیا کرده و می تواند نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید